اتحادیه قدرتمند صنفی کار تونس میانجی گری خود را بین مخالفان و حزب اسلامگرای النهضه که رهبری دولت را در اختیار دارد، با امید به یافتن راه حلی برای بحران سیاسی این کشور ازسرگرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; اتحادیه صنفی بزرگ کار تونس در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد نمایندگان این اتحادیه حدود ظهر چهارشنبه با نمایندگان جبهه نجات ملی دیدار کردند.عصر چهارشنبه قرار است حسین عباسی دبیر کل این اتحادیه و راشد غنوشی رهبر النهضه در چارچوب دومین نشست این هفته با هم دیدار کنند.

نخستین نشست دو طرف به هیچ نتیجه ای منجر نشد.حدود یک ماه پس از قتل محمد براهمی از نمایندگان مجلس ملی موسسان تونس که به اسلامگرایان افراطی نسبت داده شده است ، دو جناح به روشنی اعلام کرده اند نمی خواهند از مطالبات خود عقب نشینی کنند.

النهضه دولت وحدت ملی فراگیر را با حضور حداکثر اعضا پیشنهاد می کند درحالی که مخالفان هنوز خواستار تشکیل دولتی غیر سیاسی مرکب از فن سالاران و همچنین انحلال مجلس ملی موسسان هستند.

اتحادیه کار تونس که موضع میانه ای را در پیش گرفته است و خواستار دولتی غیر سیاسی و ادامه کار مجلس ملی موسسان است ، پس از آنکه رئیس مجلس ملی موسسان ششم اوت کارهای این مجلس را به حال تعلیق در آورد و از این اتحادیه خواست تا اسلامگرایان و مخالفان را به پای میز مذاکره بکشاند، بر خلاف میل خود در جایگاه میانجی قرار گرفت.
برچسب ها: گفتگو ، تونس ، گرفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار