رئیس ستاد اقامه نماز کشور در چهاردهمین بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اساتید بسیجی باید جوهر اسلامی را در دانشگاه‌ها تزریق کنند، گفت: نتوانستیم مزه‌ی اسلام و دین را به دیگران بچشانیم.

حجت الاسلام و الملسلمن قرائتی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، گفت: برای انجام اقدامات بزرگ و اساسی باید جوهر انجام کار را داشت. اساتید بسیجی در شهرهای خود جوهر تشکیل جلسات تفسیر و ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه را در حد یک تا پنج دقیقه در هر جلسه راه‌اندازی کنند.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: اساتیدی که خود راجع به نماز تحقیق و پژوهش جامعی نداشته‌اند چگونه می‌توانند دانشجویان و شاگردان خود را به نماز سوق دهند.
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به نیازهای اساسی زندگی افراد یک جامعه گفت: نیاز همسری، سومین نیاز انسان است، بنابراین اساتید بسیجی دانشجویان خود را به ازدواج ترغیب نمایند و باید ستاد ازدواج آسان برای جوانان در کشور تشکیل شود.
وی ادامه داد: باطن و فطرت جوانان خوب است اما جوانان به شدت روحیه آسیب‌پذیر دارند در دوره کنونی با توجه به هجوم بسیار بالای فساد از طریق ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت وظیفه و مسئولیت اساتید برای راهنمایی و ارشاد جوانان سنگین‌تر است.
قرائتی در پایان با اشاره به لزوم توجه به آموزش‌های دانشجویی افزود: اساتید باید در طول روز فاصله‌هایی هر چند کوتاه را برای گفتگو چهره به چهره دانشجویان خود داشته باشند. اثربخشی نقش آنها نسبت به والدین، آموزش و پرورش بیشتر است. بنابراین اساتید دانشگاه‌ها شماره تماس اسلام‌شناس را داشته باشند تا هنگام مواجهه با مشکلات دینی به آنها مراجعه کنند./ف
برچسب ها: بسیج ، جوهر ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار