ریس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نطنزگفت: بسیاری از گردشگران به دلیل نبود زیرساخت کافی و مراکز اقامتی جهت پذیرایی به شهرستان همجوار می‌روند .

داوود عرب عامری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: بسیاری از آثار تاریخی در این شهرستان به علت گستردگی ، پراکندگی و تعدد آنها موجب آسیب دیدگی‌های طبیعی و در بسیاری از بناها دستخوش حفاری‌های غیر مجاز سوداگران آثار ملی شده‌اند.

وی با توجه به اعتبارات و بودجه جهت مرمت آثار تاریخی شهرستان گفت: بودجه‌ای که در حال حاضر در اختیار این اداره قرار می‌گیرد ، جوابگوی مشکلات شهرستان نیست و ما با توجه به اعتبار و بودجه ، آثارهای شاخص و ویژه را جهت مرمت و بازسازی در اولویت قرار می دهیم .

رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نطنز با اشاره به حجم گردشگران در دو قطب این شهرستان اظهار کرد: سرمایه گذاری دولت در بخش گردشگری نطنز بسیار زود بازده‌تر از شهرهای دیگر خواهد بود چرا که در دو قطب گردشگری ابیانه و بخش بادرود سالانه پذیرای حدود ۵ میلیون گردشگر هستیم.

عرب عامری تاکید کرد: اگر زیرساخت ها ، مراکز پذیرایی و اقامتی در این شهرستان در زمینه گردشگری تقویت شود ، میتوان از این تعداد گردشگر گردش مالی در شهرستان ایجاد کرد و این میزان گردش مالی رشد و شکوفایی کامل شهرستان را بهمراه خواهد داشت . این در حالی است که بسیاری از گردشگران به دلیل زیرساخت کافی و مراکز اقامتی جهت پذیرایی به شهرستان همجوار می روند .

وی اضافه کرد: جهت تقویت زیرساخت ها و مراکز اقامتی و پذیرایی اقداماتی در شهرهای نطنز و بادرود و روستای ابیانه در حال انجام است که امیدواریم در سالهای آینده از مشکلات و کاستی ها شهرستان کاسته شود .

عرب عامری همچنین نطنز را به عنوان مرکز ثقل گردشگری کشور معرفی کرد و اذعان داشت: نطنز با دو اقلیم متفاوت کوهستانی و کویری ، جلوه‌ای رویایی و خیال انگیز را پیش روی هر بیننده‌ای به تماشا می‌گذارد و بر آنیم تا با تبلیغات موثر ، جاذبه های بیشتری را معرفی نماییم .

قابل ذکر است: شهرستان نطنز شامل ۲ بخش مرکزی و امامزاده است که در بخش مرکزی ، آثار منحصر به فرد تاریخی این شهرستان مسجد جامع و منطقه بزرگ گردشگری ابیانه نامزد ثبت جهانی‌است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نطنز از دیگر جاذبها در سطح شهرستان سخن گفت و عنوان نمود: بخش امامزاده بادرود ضمن داشتن آثار تاریخی منحصر به فرد در جهان و جاذبه‌های طبیعی و کویری مثل آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد ، روستای باستانی اریسمان و چندین قلعه ، خانه و بقعه تاریخی عظمت ویژه‌ای به این منطقه داده و توانسته سالانه نزدیک به ۵ میلیون گردشگر و زائر را به سوی این دیار روانه کند. روستای اریسمان شهر بادرود ، یک منطقه ویژه باستانی است که تاریخ پیدایش آن به دوره هزاره چهارم پیش از میلاد می‌رسد و منطقه بزرگ معدن کاری و فلز کاری که نظیر آن در دنیا پیدا نمی‌شود.

داوود عرب عامری ضمن تاکید بر حفاظت از مناطق طبیعی و بکر شهرستان بیان داشت: منطقه حفاظت شده کرکس در حوزه شهر نطنز با طبیعت بکر و زیبای آن و کوهپایه‌های رنگین و سرسبز آن نیز شامل انواع گونه‌های گیاهان معطر و وحشی و انواع گونه‌های جانوری می باشد و میراث فرهنگی با همکاری محیط زیست سعی در حفظ این گونه‌ها دارد .

وی از ثبت آثار طبیعی و مناطق بکر طبیعت و دیگر آثار تاریخی ، گردشگری شهرستان در کشور و جهان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 1800 اثر تاریخی ، طبیعی و فرهنگی شناسایی شده که 120 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است . سال گذشته دو صنعت سفالگری و خراطی شهرستان در کشور به ثبت آثار ملی رسید./ز

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.