از ابتداي امسال تاكنون، حدود يك ميليون دستگاه خودرو از طريق شناورهاي دريايي جابجا شده است كه با مقايسه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مي توان دريافت كه كاپوتاژ خودرو در بنادر هرمزگان رونق قابل توجهي داشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، جابجايي خودروهاي مسافران و گردشگران دريايي از طريق شناورهاي لندينگ كرافت از بندر پهل به لافت در جزيره قشم و از بنادر لنگه، چارك و آفتاب به جزيره كيش صورت مي گيرد .

سيد باقر موسوي ضمن اعلام اين مطلب كه از ابتداي امسال تاكنون ورود و خروج 850 هزار دستگاه خودرو از بنادر پهل به لافت و بالعكس انجام شده است، اضافه كرد: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11 درصد رشد را نشان مي دهد.

به گفته وي، هم اكنون 14 لندينگ كرافت و بارج و يدك كش با ظرفيت 40 تا 65 دستگاه خودرو سبك، جابجايي خودروي مسافران و گردشگران دريايي را از بنادر پهل به لافت و بالعكس را انجام مي دهند .

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم با اشاره به اينكه در اين مسير شناور هاي حمل خودرو در ايام پيك مسافري به ويژه ايام تعطيلات نوروز و بنا به نياز تا 24 فروند لندينگ كرافت افزايش مي يابد، گفت: هم اكنون شش پست اسكله براي پهلوگيري شناورها در بندر پهل وجود دارد. اسماعيل مكي زاده مدير بنادر غرب هرمزگان نيز از ورود و خروج 135 هزار دستگاه خودرو از بنادر لنگه، چارك و آفتاب به جزيره كيش و بالعكس طي سال جاري خبر داد و اعلام كرد: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 123 درصد رشد داشته است.

به گفته وي، هم اكنون 8 كشتي حمل بار و مسافر، لندينگ كرافت، بارج و يدك كش با ظرفيت 40 تا 140 خودروي سبك جابجايي خودروي مسافران دريايي را در مسير دريايي بنادر لنگه، چارك و آفتاب به جزيره كيش و بالعكس، بر عهده دارند.

وي با اعلام اينكه شناور هاي حمل خودرو در اين مسير طي ايام پيك مسافري به ويژه ايام تعطيلات نوروز و بنا به نياز تا 31 فروند شناور افزايش مي يابد، تعداد اسكله هاي پهلودهي شناورهاي لندينگ كرافت در اين سه بندر را هفت پست اعلام كرد.

لازم به ذكر است، كاپوتاژ خودرو از سرزمين اصلي به مناطق آزاد كيش و قشم با هدف رفاه حال گردشگران جزاير و توسعه مسافرت هاي دريايي انجام مي گيرد كه در پنج ماهه نخست سال گذشته بيش از 770 هزار دستگاه خودرو از مسيرهاي دريايي هرمزگان به جزايرخليج فارس جابجا شد و در امسال اين ميزان به 985 دستگاه خودرو افزايش يافت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاپوتاژ ، هرمزگان ، خودرو ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار