دیابت نوع یک معمولا در کودکان و نوجوانان بروز کرده که تا 35 سالگی هم مشاهده می شود.

دکتر ابراهیم شاه ابراهیمی فوق تخصص غدد و کودکان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن علیه سلول های سازنده انسولین در لوزه المعده فعال می شود دیابت نوع یک به ویژه در کودکان و نوجوانان بروز می کند.

وی افزود: با بروز این اختلال، سلول ها تخریب و دیگر انسولین در بدن توليد نمي شود.

وي افزود:ديابت نوع يك در حقیقت یک بیماری خود ایمن است چون حمله سیستم ایمنی به صورت حاد بروز کرده و فرد دچار کاهش وزن سریع تمایل به آب فراوان و برخی کودکان دچار شب ادراری می شوند.


شاه ابراهیمی خاطرنشان کرد: دختران ممکن است دچار عفونت های واژینال بشوند و گاهی به علت افزایش قند خون یعنی بالای 250 عملکرد گلبول های سفید بدن مختل می شود.

وی تصریح کرد: درمان دیابت نوع یک تاکنون انسولین درمانی است که به صورت تزریقی انجام می شود البته پیوند لوز المعده و استفاده از سلول های بنیادین در درمان این بیماری از روش های نوین معالجه است.

شایان ذکر است: انسولین استنشاقی به علت مشکلاتی که داشت از بازار دارویی خارج شد و انسولین خوراکی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

برخی دیگر روش های نوین درمانی مانند پیوند جزایر لانگرهانس که سلول های انسولین ساز را تشکیل می دهند اتفاق افتاده و موفق هم بوده ولی پرهیز است./ع2
برچسب ها: دیابت ، کودک ، نوجوان ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار