خبرنگار الجزیره انگلیسی با اعلام کرد، شبکه خبری جدید «الجزیره آمریکا» در نیویورک آغاز به کار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ; مجری این شبکه ابتدا گفت، شبکه الجزیره انگلیسی، پس از ماه ها برنامه ریزی و تمرین، یک شبکه جدیدِ بیست و چهار ساعته خبری در آمریکا راه اندازی کرد. رأس ساعت چهارِ بعد از ظهر روز سه شنبه، به وقت محلی شرق آمریکا، شبکه «الجزیره آمریکا» در نیویورک کار خود را آغاز کرد. 

کت ترنر، خبرنگار این شبکه طی گزارشی از مقر شبکه الجزیره آمریکا در نیویورک گفت، راه اندازیِ این شبکهِ خبریِ بیست و چهار ساعته در آمریکا به زبان انگلیسی، در پی حدود هشت ماه تلاش بی وقفهِ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، محقق شده است. 

شبکه الجزیره انگلیسی بیش از نهصد نفر را برای کار در شبکه الجزیره آمریکا استخدام کرده و نیوز روم (اتاق خبرِ) این شبکه را از صفر پایه ریزی و تکمیل کرده است. شبکه الجزیره آمریکا دارای تیم های متعدد خبرنگاری و تصویربرداری در دوازده دفتر محلی در سراسر آمریکا است. 

مسئولان این شبکه برای اولین بار باید مراقب نتایج نظرسنجی های آمریکا در رابطه با شمار تماشاگرانِ خود باشند، زیرا با توجه به رقابت شدید در آمریکا میان شبکه های خبریِ بیست و چهارساعته، اگر شبکه الجزیره آمریکا نتواند بینندگان پرشماری را به برنامه های خبریِ این شبکه جلب کند، فعالیتهای آیندهِ آن با مشکلاتی از قبیل کاهش حمایت های مالی و امثال آن، مواجه خواهد شد. 

یکی از علل امیدواری مسئولان شبکه الجزیره آمریکا به موفقیت آن در این کشور، استقبال خوب در آمریکا از برنامه های شبکه الجزیره انگلیسی که از طریق ماهواره در سراسر آمریکا پخش می شود، بوده است. استقبال خوب در آمریکا از شبکه الجزیره انگلیسی به خصوص در پی پوشش گسترده خبریِ این شبکه از نهضت های بهار عربی، افزایش یافته است. 

با این حال، در برخی از محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا، به خصوص در جمع محافظه کاران این کشور، این احساس هنوز وجود دارد که شبکه الجزیره انگلیسی، ضدآمریکایی است و همین امر ممکن است موفقیت این شبکه را در آمریکا با موانع و مشکلاتی روبرو کند. تبلیغات در رسانه های آمریکایی در خصوص ضدآمریکایی بودنِ شبکه الجزیره و این که این شبکه تلاش دارد به داخل آمریکا نفوذ کند، از زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش در این کشور آغاز شد و در برخی از رسانه های محافظه کار آمریکایی مانند فاکس نیوز، هنوز هم ادامه دارد. 

از سوی دیگر سیاستمداران لیبرال و دمکرات آمریکایی مانند هیلاری کلینتون، از شبکه الجزیره حمایت کرده اند. مثلاً هیلاری کلینتون گفته است، شمار تماشاچیانِ شبکه الجزیره در آمریکا به این علت در حال افزایش است که این شبکه «اخبار حقیقی» را گزارش می دهد. مایکل کالدرون، خبرنگار روزنامه لیبرال هافینگتون پستِ آمریکا نیز از آغاز بکار شبکه الجزیره آمریکا استقبال کرد و گفت، به نظر من این شبکه باید جای پای خود را تا جایی که می تواند در خانه های مردم آمریکا باز کند تا کسانی که قبلاً شبکه الجزیره انگلیسی را تماشا می کردند، از این پس تماشای شبکه الجزیره آمریکا را جایگزین آن کنند. 

گزارشگر الجزیره انگلیسی در خاتمه افزود، قرار است شبکه الجزیره آمریکا در طول شبانه روز، فقط چهار ساعت از وقتِ خود را به پخش مستقیمِ برنامه های شبکه الجزیره انگلیسی اختصاص دهد و بقیه ساعات روز را با برنامه های خبریِ تولیدی این شبکه و گزارش های اختصاصی که خبرنگارانِ این شبکه خودشان تهیه کرده اند، پر کند. در مراحل اولیهِ آغاز بکارِ شبکه الجزیره آمریکا، این شبکه روزانه چهارده ساعت برنامه خبری ارائه خواهد کرد و به تدریج آن را به بیست و چهار ساعت برنامه و گزارش های خبری در هر روز، گسترش خواهد داد. 
برچسب ها: آغاز ، شبکه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار