مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال، 873 هزار و 807 تن کالا از مرز میلک به کشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علیرضا مجرد اظهار داشت: طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در 4 ماهه نخست سال جاری 873 هزار و 807 تن کالا از مرز میلک به کشور افغانستان صادر که با 37 درصد بیشترین صادرات کالا را از مرزهای بین المللی به خود اختصاص می‎دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان افزود: 230 هزار و 176 هزار تن کالا از پایانه مرزی میلک به این کشور صورت گرفته است به طوری که این مرز بین المللی سهم بسزایی در صادرات کالا به کشور افغانستان داشته است و رتبه چهارم را در زمینه صادرات کالا در بین تمامی مرزهای زمینی کشور دارا است.

وی در زمینه واردات کالا از مرزهای بین المللی افزود: بیشترین واردات کالا بعد از ترکیه از کشور پاکستان و پایانه مرزی میرجاوه انجام گرفته است، که 18 درصد واردات کالای کشور را به خود اختصاص داده است. مجرد ادامه داد: پایانه مرزی میرجاوه با واردات877 هزار و 64 تن کالا دومین مرز بین المللی در زمینه واردات کالا در کشور بوده است.

وی در زمینه تردد مسافراز پایانه‌های مرزی این استان بیان داشت در 4 ماهه نخست سال جاری از پایانه مرزی میرجاوه 68 هزار و 423 نفر مسافر و از پایانه مرزی میلک 72 هزار و 515 نفر مسافر تردد کرده‌اند که با توجه به تکمیل پروژه سالن مسافری، پایانه مرزی میلک این آمار نیز افزایش خواهد یافت.

مجرد گفت: با توجه به سندچشم انداز توسعه استان که ترانزیت کالا از جایگاه ویژه‎ای در آن برخوردار است، طبق آمار یاد شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه نقش بسزایی در صادرات و واردات کالای کشورداشته است./ع

برچسب ها: صادرات ، مرز ، میلک ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.