مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان کل کشور گفت: پنجمین کرسی آزاداندیشی با موضوع بی‌معنایی الفاظ قانون مصوب پارلمان و نقش قضات در معنی بخشیدن به آنها عصر ديروز برگزار شد.

"امیر محمدی" مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان كشور در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، گفت: پنجمین کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی حقوقی با موضوع "بی‌معنایی الفاظ قانون مصوب پارلمانی و نقش قضات در معنی بخشیدن به آنها " با نظریه‌پردازی محمد عبدالصالح شاهنوش فروشانی در حضور اساتید داور و حقوقدانان برجسته عصر ديروز در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد.
 
وي ادامه داد: در این جلسه علمی عبدالصالح شاهنوش به عنوان سخنران علمی جلسه، ویژگی‌های زبان از جهت انتقال معنا و تاثیر آن در حوزه الفاظ قانون مورد بررسی قرار داد و منظور از قانون را نیز قوانینی دانست که به تصویب نهاد یا پارلمانی مي‌رسد و یا هر نهاد دیگری که با پارلمان در ویژگی تصویب قانون، مشترک باشد. 

محمدي افزود: فرضیه عبدالصالح شاهنوش در این کرسی ناظر بر این بود که الفاظ قانون مصوب پارلمان فاقد دلالت تصدیقیه هستند و صرفاً از دلالت تصویریه بهره‌مندند، بنابراين قاضی چه در دادگاه و چه در مرحله عادی تنها نهادی است که می‌تواند دلالت تصدیقیه به الفاظ قانون بدهد و برای این منظور از عواملی استفاده خواهد کرد که باید اولا به نحو توصیفی از میان آرای قضات استخراج شوند و به صورت هنجاری مورد نقد و تنقیح قرار گیرند و در برخی موارد عوامل خاصی به قضات برای معنا بخشیدن به الفاظ پیشنهاد می‌شود. 

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج  حقوقدانان كشور در پايان خاطرنشان كرد: در ادامه بحث اساتید داور الله وردی و جواهری، سخنرانی عبدالصالح شاهنوش را مورد نقد و بررسی جدی علمی قرار دادند. 

گفتنی است این کرسی‌ها و نظریه پردازی‌ها بر اساس تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت قوه قضايیه برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بسیج ، حقوقدانان ، کرسی ، قضات ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار