مدير كل راه آهن شرق گفت: مجهزترين اتاق سرور در بين تمامي نواحي راه آهن جمهوري اسلامي ايران و ادارات استان خراسان جنوبي در اداره كل راه آهن شرق به بهره برداري رسيد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد پورفخري مهمترين مشخصات اين اتاق سرور را كه فقط در اين ناحيه به كار گرفته شده را درب ضد سرقت، سيستم اعلام و اطفا حريق اتوماتيك، استفاده از گاز ايروسل در اطفا حريق كه از نظرزيست محيطي كم ضررترين گاز در دنياست، استفاده از سامانه اتوماسيون اتاق سرور و دوربين هاي مدار بسته بيان كرد.

وي گفت: يكي از موضوعات اصلي و مهم هر شبكه، ‌اتاق سرور آن به لحاظ متمركز نمودن و پشتيباني ازتجهيزات فعال و غير فعال شبكه مي باشد كه در همين راستا گروه فناوري ارتباطات و اطلاعات اداره كل راه آهن شرق اقدام به تجهيز واستاندارد سازي اتاق سرور موجود كرده است .

مدير كل راه آهن شرق گفت: اين پروژه با اعتباري معادل 445 ميليون ريال احداث شده است.

محمد پورفخري ارتقاء كيفيت سرويس دهي شبكه ،‌ افزايش ايمني اطلاعات به لحاظ فيزيكي و مجازي ، كنترل و نظارت بر عملكرد تجهيزات به صورت آنلاين و 24 ساعته ، افزايش سرعت عمل و واكنش نسبت به بروز مشكلات احتمالي بوجود آمده را مهمترين اهداف اين پروژه بيان كرد.

رئيس گروه فن آوري ارتباطات و اطلاعات اداره كل راه آهن شرق نيز يكي از مهمترين ويژگي هاي بكار گرفته شده در اين پروژه را اتوماسيون اتاق سرور دانست كه اين سيستم جهت كنترل و نظارت بر عملكرد سرورها و كنترل عوامل محيطي موثر بر آنها طراحي و ساخته شده است.

عليرضا عطاري گفت: نمايش دما ، رطوبت ، تشخيص دود و گاز محيط و ثبت آن در بانك اطلاعات نرم افزار ، اجراي فرامين خاص با توجه به شرايط مختلف ، كاركرد سيستم به صورت Online و Offline بدون نياز به كامپيوتر ، تهيه گزارشات و نمودارهاي مختلف در نرم افزار اصلي و نرم افزار تحت وب ،‌ قابليت فعال سازي وسايل برقي جانبي با توجه به شرايط خاص و يا از طريق ارسال پيام كوتاه به سيستم تنها بخشي از امكانات سيستم اتوماسيون اتاق سرور است و نكته حائز اهميت آن ايراني بودن دستگاه است.

وي رعايت كليه استانداردهاي مطرح شده از طرف دفتر فناوري ارتباطات و اطلاعات راه آهن جمهوري اسلامي ايران را از نكات برجسته اين طرح دانست و افزود: طراحي و نظارت اين پروژه تماما توسط كارشناسان اداره كل راه آهن شرق صورت گرفته كه اين نشان از توان بالاي تخصصي بومي دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار