تا کنون تعداد 67 اثر شامل مقاله، کتاب و پایان نامه به دبیرخانه سیزدهمین آئین بزرگداشت حامان نسخ خطی ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این آئین با هدف گردآوری پژوهش های انجام شده در حوزه نسخ خطی و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می شود.

از محورهای این همایش می توان به موضوع حفاظت و نگهداري نسخ خطي، فهرست‌نگاري نسخ خطي، صحافي، مرمت و آسيب‌شناسي نسخ خطي، اهداي نسخ خطي به كتابخانه‌ها، تصحيح و تحقيق نسخ خطي، تحقيق در عرصه‌هاي مربوط به نسخه‌شناسي، نسخه‌پردازي، شيوه تصحيح و ترجمه نسخ خطي اشاره کرد.

ارزیابی و معرفی مجلات تخصصي در حوزه نسخ خطي، مقالات نقد و معرفي متون و نسخه‌شناسي، انتشار نسخ خطي تصحيح شده، پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در زمينه تصحيح متون و نسخه شناسي و تولیدات رادیویی و تلویزیونی از دیگر محورهای این همایش است.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 مهر است و کلیه پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی می توانند برای شرکت در این آئین علمی، یک نسخه از آثار پژوهشی خود را در حوزه نسخه های خطی در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله، فهرست، نقد و تصحیح متون که در سال 1391 چاپ و منتشر شده است، برای ارزیابی، انتخاب و معرفی آثار برتر به دبیرخانه آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی به آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل کتاب های خطی و نادر ارسال نمایند.

هم چنین تلفن های 6-81622784 و 88644045 و 88644052 آماده پاسخگویی به علاقه مندان است. گفتنی است سیزدهمین آئین بزرگداشت حامان نسخ خطی آبان ماه سال جاری توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود./ي2
برچسب ها: بزرگداشت ، نسخ خطی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار