خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی امسال نوزده برابر افزایش یافته است تا علاوه بر نیاز مصرفی این استان ، نیاز ده استان کشور را نیز تامین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان با بیان اینکه تاکنون چهارصد و شصت و پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری و ذخیره سازی شده است گفت: با این موفقیت علاوه بر رشد نوزده برابری خرید نسبت به سال گذشته ، استان کردستان پس از خوزستان و فارس در جایگاه سوم خرید گندم کشور قرار گرفته است.
صالحی افزود: از دلایل افزایش بسیار چشمگیر خریداری گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی می توان به ساماندهی خرید تضمینی، جلوگیری از خروج گندم به خارج از کشور و کمک به کشاورزان در خصوص نحوه جلوگیری از افت محصولاتشان است.
وی اضافه کرد: گندم کردستان علاوه بر مصرف این  استان به استان های تهران، قم، البرز، مازندران، گیلان، یزد، اصفهان، قزوین، همدان و کرمان صادر می شود.
صالحی  گفت: امسال پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت، ششصد هزار تن گندم از سطح اراضی زیر کشت این محصول استراتژیک در استان کردستان تولید شود و حدود پانصد و چهل هزار تن آن به عنوان مازاد بر نیاز کشاورزان، خریداری شود./ب
برچسب ها: گندم ، کردستان ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.