مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: جنگل ها و مراتع منطقه زاگرس با بهره مندی از منابع غنی آبی، منبع تامین کننده 40 درصد ذخایر آبی کشور هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان محمد حسین بازگیرافزود: ارتفاعات زاگرس در حقیقت یک عامل مهم و موثر برای حفظ طبیعت و تامین نیازهای طبیعی منطقه محسوب می شوند.
وی اظهار کرد: زاگرس منبع عظیمی برای تامین نیازهای پروتئینی مناطق مختلف کشور است چراکه از وجود منابع غنی غذایی در سطوح مختلف بهره مند است.
بازگیر تصریح کرد: استان لرستان به عنوان یکی از مناطق حوزه زاگرس، حدود دو درصد خاک ایران را شامل می شود و حدود دو درصد جمعیت کشور را نیز در برگرفته است.
مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: همچنین 10 درصد جنگل های کشور در این استان قرار دارد و 20 درصد جنگل های زاگرس نیز در محدوده استان لرستان واقع شده است.
وی افزود: 12 درصد روان آبهای کشور متعلق به استان لرستان است که طول شبکه رودخانه های دائمی لرستان بالغ بر دو هزار و 400 کیلومتر است.

بازگیر گفت: استان لرستان دارای ارتفاعاتی با بیش از چهار هزار متر نسبت به سطح دریاست که یک هزار و 700 گونه گیاهی ، حدود 100 اپیدمیک و 25 درصد تنوع زیست محیطی را در خود جای داده است./ب

برچسب ها: زاگرس ، ذخایر ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.