مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان‌ گفت: طی یک ماه گذشته‌ هشت حفار غیر‌مجاز با همکاری نیروی انتظامی در استان کرمان دستگیر شدند.

‌به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین شمس‌الدینی‌ امروز در کرمان اظهار داشت: طی یک ماه گذشته 15 قطعه شی باستانی و یک عدد فلزیاب با همکاری نیروی انتظامی در استان کرمان کشف و ضبط شد.

وی ‌همچنین از دستگیری هشت حفار غیر‌مجاز در نزدیکی محوطه‌های باستانی استان کرمان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین اشیای کشف شده از مناطق جنوبی استان کرمان است، بنابراین بیشترین نیروهای یگان حفاظت در این مناطق مستقر هستند.‌

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان‌ به اشیای سفالی، مفرغی و سنگی میان اشیای کشف شده اشاره کرد و ابراز داشت: اشیای کشف شده بعد از شناسایی در محل امین اموال‌ اداره کل میراث فرهنگی مورد محافظت قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به سرکشی‌های نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی استان از محوطه‌های باستانی و مناطق گردشگری‌ عنوان کرد: نیروهای یگان در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک در اطراف این مناطق متخلفان و متجاوزان را شناسایی کرده و به مقامات قضائی تحویل می‌دهند./ج1

برچسب ها: کرمان ، میراث ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.