داور هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم گفت: 31 نمایش‌نامه برای شرکت در بخش مسابقه این جشنواره برگزیده شدند که دو گروه به دلایل شخصی و نبود امکانات لازم از حضور خود در بخش مسابقه انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اصغر نوبخت قم با اشاره به تعداد آثار ارسالی به پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم اظهار داشت: 41 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بازبینی دقیق و جدی تعداد 31 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

وی افزود: از 31 اثر انتخابی برای راه‌یابی به بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم 29 نمایش شرکت خواهند کرد و دو گروه نمایشی به دلایل شخصی و نبود امکانات از شرکت در بخش مسابقه جشنواره انصراف دادند.

داور هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم بیان داشت:‌ آثار ارسالی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان مورد مطالعه قرار گرفت و سپس نتیجه قطعی به تمام گروه‌های نمایشی شرکت کننده اعلام شد.

وی با بیان اینکه تمرین سخت و جدی گروه‌های برگزیده پس از اعلام نتایج آغاز شده است تصریح کرد: گروه‌های نمایشی در سالن پلاتو‌ماه سازمان جوانان، سالن غدیر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای و مجتمع فرهنگی کلهری مشغول تمرین هستند.

وی با بیان اینکه تمام آثار برگزیده برای شرکت در بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر در قم بومی هستند تصریح کرد: در گزینش آثار به نوع پردازش به داستان و نوع داستان و بومی بودن آن بسیار توجه شد.

نوبخت بیان داشت:‌ گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره از گروه‌های جوان و با نشاطی هستند که در دهه‌های 70 تا 80 تجربه کسب کردند و می‌توان به کار ایشان در جشنواره خوش بین بود.

عضو شورای نظارت بر نمایش در استان قم گفت: ‌از بین نمایش‌هایی که در مسابقه شرکت می‌کنند بین شش تا هشت نمایش برای بخش مسابقه منطقه‌ای برگزیده خواهند شد./ز

برچسب ها: قم ، حضور ، گروه ، مجرب ، جشن ، واره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.