مسئول پژوهشی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آیت الله مهمان نواز موسس، مدیر و محور اصلی فعالیت‌های حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد با بیان اینکه رشد حوزه علمیه مرهون تلاشهای آیت الله مهمان نواز است، گفت: آیت الله مهمان نواز در طی نیم قرن فعالیت ارزشمند خود در استان، دروس اخلاق را در حوزه های علمیه تدریس می کردند.

وی افزود: مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد را آیت الله مهمان نواز، تاسیس و مدیریت کردند و اساتید و افرادی که در جایگاه‌های استانی و کشوری مشغول فعالیت هستند، تربیت شده این شخص بزرگ می‌باشند.

سعادتی با بیان اینکه مدارس علمیه خراسان شمالی در بین 90 مدرسه خراسان بزرگ، جزو مدارس برتر به شمار می رود، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر و با تلاشهای آیت الله مهمان نواز مدرسه علمیه شیروان رتبه 7 و مدرسه علمیه راز رتبه 12 را در خراسان بزرگ به خود اختصاص داده است.

وی خراسان شمالی را گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها عنوان کرد و افزود: آیت الله مهمان نواز محور وحدت بین اقوام مختلف استان است.

مسئول پژوهشی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ابتدایی ترین و مهم ترین اصول حوزه علمیه ، ادبیات عرب است، اظهار داشت: آیت الله مهمان نواز به عنوان ادیب و صاحب نظر ادبیات عرب در مجلس خبرگان شناخته شده است.

وی با تاکید بر ولایتمداری آیت الله مهمان نواز گفت: این عالم روحانی در تمام مراحل یار و یاور امام خمینی (ره) بودند.

سعادتی افزود: جوانان در عصر حاضر و آینده باید نخبگان دینی و مذهبی جامعه خود را بشناسند.

شایان ذکر است: مراسم بزرگداشت این عالم روحانی امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل مصلی بجنورد برگزار می‌شود./ز

برچسب ها: محور ، مدیر ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.