سفیر فلسطین گفت: ۲۰ سال است که مذاکرات صلح انجام می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد، اما باید بگویم ما ضد صلح نیستیم صلح بدون عدالت و بدون تحقق حقوق مردمان قابل دسترسی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ صلاح زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با حضور در همایش سفیران صلح که سه‌شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد گفت: ایران در برابر کلیه دشمنان بزرگ ایستاده است چرا که مسئله صلح مسئله بسیار مهم بوده و دین ما دین صلح، محبت و رابطه با امت های مختلف است.

وی تصریح کرد: ما در فلسطین با یهودیان و مسیحیان با یکدیگر زندگی می کردیم اما کشورهای غربی به نفع یهودیان برای دیگر ادیان مشکل ایجاد کردند.
 
سفیر فلسطین اظهار داشت: ما فلسطینیان از حقوق خود دفاع می کنیم و هرگز ضد صلح نبوده ایم و از سال ۱۹۴۸ میلادی که اولین درگیری ها صورت گرفت ما ۵۰ شهید و جانبازان زیادی داده ایم و از آن سال تا اکنون شهدای بسیاری را تقدیم کرده ایم.
 
وی ادامه داد: ۲۰ سال است که مذاکرات صلح انجام می شود و به نتیجه نمی رسد اما باید بگویم ما ضد صلح نیستیم صلح بدون عدالت و بدون تحقق حقوق مردمان قابل دسترسی نیست.
 
زواوی بیان داشت: در الجزایر مباحثات صلح بدون قواعد حقوقی به نتیجه نرسید اما سرانجام الجزایر آزاد شد البته در ویتنام هم اوضاع بدین گونه بود چرا که ارتش ویت کونگ دنبال مذاکرات بود.
 
سفیر فلسطین اظهار داشت: تجربیات کل انسان‌ها و همه کشورها می گوید که صلح بدون عدالت به نتیجه نمی رسد، چرا که در زمانی صدام به کشور شما حمله کرد اما شما هیچ گاه به صدام نگفتید که خواهش می کنیم از کشور ما بیرون روید بلکه ایستادگی کردید و او مجبور شد که برود.
 
وی ادامه داد: امیدوارم موسسه سفیران صلح بتواند با سازمان های آزادی بخش در دنیا که تعدادشان هم کم نیست برای ایجاد صلح مذاکراتی را داشته باشد؛ چرا که قاعده صلح همان عدالت، حقوق، محبت و نابودی متجاوز است.
 
سفیر فلسطین تاکید کرد: امام راحل فرمودند که اسرائیل غده سرطانی است و باید بگویم که امام اشتباه نکرد چرا که امروز شهرک های صهیونیست در کرانه باختری زیاد شده است و این برنامه غربی ها برای صهیونیست ها به منظور جانشین کردن آنها به جای مسلمانان است.
 
زواوی در پایان خاطرنشان کرد: فلسطین کشوری دور از شما نیست بلکه کشوری عربی و مسئولیت آزادی آن بر دوش همه دوستداران آزادی در دنیا بوده و امیدواریم که به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیران ، صلح ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار