رئیس فدراسیون جودو گفت: کسب مدال در مسابقات جهانی برزیل کار دشواری است و قابل قیاس با سایر کشورها نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی رستگار در نشست خبری امروز (29 مرداد) در محل فدراسیون جودو  اذعان داشت: درست است که تک ستاره هایی را در تیم ملی به همراه داریم ولی سطح مسابقات جهانی برزیل به قدری بالاست که باید توقعمان را از آنها پایین بیاوریم و بپذیریم که مدال آوری روی تاتامی ریو به آسانی برخی رشته های ورزشی نیست.
 
وی تصریح کرد: هدف ما این است که ورزشکاران ما برای چند دور در جدول باقی بمانند و 5 نماینده جودوی ایران در مجموع در 15 مسابقه شرکت کنند با اینکه می دانم کار سختی است اما اگر این اتفاق بیفتد می توان گفت که پیشرفت خوبی داشته و تکان خورده است.  

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به پیشرفت جودو در جهان، درباره علت این اتفاق گفت: هر ساله 17 مسابقه در قالب گرند پری، گرند اسلم، مسترز به علاوه  تعداد زیادی مسابقات قاره‌ایدر جهان برگزار می‌شود.

همه این رقابت‌ها جایزه دلاری دارد، برای مثال حتی در مسابقات اخیر در رده سنی نوجوانان نیز حدود 70 هزار دلار بین ورزشکاران تقسیم شد. در مسابقات جهانی برزیل نیز به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 6 هزار، 4 هزار و به سوم مشترک 2 هزار دلار جایزه اهدا خواهد شد که علت تحول جودو در چند سال اخیر را می توان به خاطر جوایزی دانست که برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف اکنون برای این رشته ورزشی سرمایه گذاری و به دنبال آن پیشرفت می کنند اما متاسفانه اعداد و ارقامی که ما در ایران برای جودو هزینه می‌کنیم ناچیز است و کفاف برگزاری اردوها و حتی حقوق مربیان را نمی‌دهد.

بودجه ای که در نیمه دوم سال گذشته و امسال در اختیار ما گذاشته اند یک سوم پولی می‌شود که سال 90 به ما داده بودند.

با تمام این شرایط تلاش کرده‌ایم چراغ اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات را حتی شده با صرفه جویی روشن نگه داریم./آق

برچسب ها: جودو ، رستگار ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار