تیم ملی بسکتبال نوجوانان با پیروزی مقابل اردن، بدون شکست به قهرمانی مسابقات غرب آسیا رسید و سوریه با شکست عراق دوم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال نوجوانان در آخرین دیدار رقابتهای غرب آسیا با اردن روبرو شده و این تیم را هم بدون دردسر شکست داد.

ایران بازی را در حالی شروع کرد که هفت دقیقه جلوی گلزنی حریف را گرفت و کوارتر اول را با نتیجه 36 بر 9 برد. علیرضا قمری و یوسف وند بهترینهای این کوارتر بودند.

اختلاف 30 امتیازی در پایان نیمه اول

کوارتر دوم هم با برتری کامل ایران ادامه یافت و با توجه به نتیجه برتر ایران، اسلامی سرمربی تیم تصمیم به استفاده از تمام بازیکنان گرفت و تعویضهای زیادی انجام داد. در این نیمه اردنی ها اقدام به پرتابهای سه امتیازی زیادی هم داشتند که به گل تبدیل نمی شد و ایران در نهایت موفق به برد 66 بر 36 و اختلاف 30 امتیازی شد.

علیرضا قمری در پایان نیمه با 20 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن ایران بود.

بازیکنان اردن در کوارتر سوم تلاش بیشتری برای کم کردن اختلاف انجام داده و این کوارتر را با نتیجه نزدیکتر 22 بر 18 واگذار کردند.

مصدومیت شدید اسکندری

ایران در کوارتر آخر این دیدار هم مانند بازیهای گذشته بیشتر از بازیکنان ذخیره استفاده کرد. اله وردی که روز قبل هم صدمین امتیاز تیم را ثبت کرده بود بار دیگر 5 دقیقه به پایان بازی این کار را تکرار کرده و امتیاز صدم را به دست آورد در حالی که تیم اردن هنوز به 50 امتیاز هم نرسیده بود.

دانیال اسکندری بازیکن بلند قامت ایران هم بعد از صدمین امتیاز به شدت زمین خورده و دچار مصدومیت شد. اسکندری در ادمه موفق به بازگشت دوباره به بازی نشد.

با پیروزی 30 بر 18 در کوارتر آخر، ایران با امتیاز نهایی 118 بر 59 برنده بازی شد.

دور افتخار و کاپ قهرمانی

بازیکنان ایران بعد از اتمام بازی مربیان خود را به هوا پرتاب کرده و دور افتخار زدند. در نهایت هم محمود مشحون کاپ قهرمانی را به بازیکنان اهدا کرد.

محمد یوسف وند با 26 امتیاز ،11 ریباند و سه بلاک شات بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود. یوسف وند به عنوان کاپیتان ایران کاپ قهرمانی را هم دریافت کرد.

علیرضا قمری با 27 امتیاز، بیشترین امتیاز را در بازی به دست آورد و علی اله وردی هم 24 امتیاز، شش ریباند، 4 توپربایی و 3 پاس گل داشت.

زید اویس یوسف از تیم اردن با 18 امتیاز و 15 ریباند بهترین بازیکن تیمش بود.

سوریه نایب قهرمان و عراق سوم شد

پیش از دیدار ایران و اردن،  تیم سوریه برای مقام دومی با عراق وارد رقابت شد و در پایان موفق به پیروزی 86 بر 60 مقابل این تیم شد. عراقی ها هم با توجه به برد روز گذشته مقابل اردن به مقام سوم بازیها رسیدند. ولید فره با 12 امتیاز و 13 ریباند به علاوه 5 بلاک شات بهترین بازیکن این دیدار از تیم سوریه بود./آق
برچسب ها: بسکتبال ، نوجوانان ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار