سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی ( شاباک ) یک گروه ویژه تشکیل داده که مأموریت اساسی آن جمع آوری اطلاعات برای جلوگیری و خنثی کردن هر گونه عملیات خصمانه یا تلاش برای شلیک موشک از سینا به مناطق صهیونیست نشین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص؛  شاباک حضور 15 گروه جهادی ( افراط گرا ) را در شبه جزیره سینا که با سازمانهای تندروی جهانی ارتباط دارند، ردیابی کرده است.

این روزنامه نوشت سازمانهای امنیتی اسرائیل همچنین حضور چهار گروه را که در زمینه طراحی برای اجرای عملیات ضد اسرائیلی در مرزهای اسرائیل با مصر تلاش می کنند، ردیابی کرده اند.

هاآرتص نوشت ارزیابی سازمانهای امنیتی اسرائیلی در خصوص تعداد شبکه های جهادی موثر در سینا متفاوت است زیرا شاباک معتقد است تعداد فعالان گروههای سلفی جهادی در جزیره سینا صدها نفر است اما شعبه اطلاعات نظامی ( امان ) معتقد است تعداد آنها چند هزار نفر است که برخی از عربستان ، یمن ، لیبی و نوار غزه آمده اند و بیشتر آنها از عشایر بدوی هستند که در سینا زندگی می کنند .

هاآرتص به نقل از یک منبع بلند پایه در شاباک نوشت زیرساختهای اساسی این شبکه ها در سیناست.

این روزنامه فاش کرد سازمانهای امنیتی اسرائیل از طریق دوربین های نصب شده در مرزها با سینا و بالن به جمع آوری اطلاعات و تصویربرداری اقدام می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار