مسابقات دووميداني قهرماني جهان در روسيه بزرگترين رويداد دووميداني جهان بود و برترين هاي جهان در طول 9 روز در اين رقابت ها با يكديگر به پيكار برخواستند و ظرفيت هاي خود را به نمايش گذاشتند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، «لامن دياگ» در نشست خبري نهمين روز مسابقه هاي دووميداني قهرماني جهان در روسيه اظهار داشت: اطلاعات دريافتي از تعداد بينندگان تلويزيوني اين رقابت ها فقط براي سه روز بسيار دلگرم كننده است و وقتي متوجه مي شويم كه در دوره گذشته اين مسابقات در كره جنوبي، پنج ميليارد نفر در سراسر جهان مسابقات را تماشا كرده اند، اين اعتماد به نفس را پيدا كرديم كه در مسكو تعداد بينندگان بيشتر هم خواهد بود.

دياگ در ادامه افزود: در هشت روز گذشته، به استثناء افراد برجسته، ميهمانان، رسانه ها و ورزشكاران بيش از 250 هزار نفر در ورزشگاه حضور يافته اند.

وي گفت: به غير از فوتبال، هيچ ورزش المپيكي ديگري نمي تواند اين تعداد تماشاگر را براي مسابقات جهاني خود به ورزشگاه بكشاند.

دياگ در ادامه با تمجيد از ميزباني روس ها گفـت: مسكو با دربرگيري ورزشكاران 203 كشور علاوه بر اينكه ركورد جديدي در مسابقات قهرماني جهان به ثبت رساند، ثابت كرد دووميداني ورزشي جهاني و فراگير است و اين مساله باعث شده ما با خاطرات خوب مسكو را ترك كنيم.

وي در ادامه به اقدامات اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني براي مبارزه با تقلب (دوپينگ) براي افزايش اعتبار مسابقات قهرماني جهان اشاره كرد و افزود: در اين مسابقات نزديك به يك هزار و 900 نمونه خون و 100 نمونه ادرار گرفته شد.

دياگ در ادامه از بيش از يك هزار داوطلب در اين رقابت ها به دليل تلاش و فعاليتي كه داشتند، تشكر كرد.

مسابقات دووميداني قهرماني جهان يكشنبه شب با قهرماني روس ها در حالي به پايان رسيد كه آمريكا و جامائيكا به ترتيب دوم و سوم شدند و جامائيكايي ها تمامي مدال هاي طلاهاي خود را در مواد دوهاي سرعت 100 و 200 متر انفرادي و امدادي بدست آوردند.

دووميداني داراي 24 ماده در قسمت مردان و 23 ماده در قسمت زنان است و در مسابقات قهرماني جهان 141 مدال توزيع مي شود كه فقط 33 كشور موفق به كسب مدال شدند و در اين ميان هيچ كشور آسيايي موفق به كسب مدال طلا در اين پيكارها نشد و فقط چين (يك نقره و 3 برنز)، قطر (يك نقره) و ژاپن (يك برنز) به مدال دست يافتند.

اما اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني تا پايان روز هشتم، آماري در خصوص تعداد مخاطبان اين ورزش منتشر كرده است كه به نوبه خود جالب توجه است و در آن ادعا شده در هر شب 396 هزار و 548 نفر مسابقات را تماشا كرده اند.

برهمين اساس بدون احتساب افراد برجسته، ميهمانان و رسانه ها تعداد تماشاگران در هر شب 268 هزار و 548 نفر بوده است.

اين آمار در دوره گذشته براي هر شب 261 هزار و 792 نفر بوده است.

اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني مدعي شده است رشد مخاطبان اين ورزش حاصل نوآوري هاي اين اتحاديه در برگزاري مسابقات در آخرين ساعات روز بوده كه باعث شده دووميداني هيجان و شور و شوق بيشتري پيدا كند.

براساس اين اطلاعيه، ورزشگاه لوژنيكي شهر مسكو در سال 1980كه آماده برگزاري بازي هاي المپيك بود حدود 80 هزار ظرفيت داشت اما در حال حاضر تعداد صندلي هاي آن 50 هزار نفر است.

در خصوص پخش تلويزيوني اين رقابت ها نيز گزارش جالبي از كشورهايي كه شبكه هاي تلويزيوني آنها با سيستم هاي كابلي كار مي كنند يا بينندگان بابت تماشاي مسابقات ماليات مشخصي به دولت مي دهند، ارايه شده است.

مسوولان ياف مدعي شده اند در حال حاضر آمارهاي سه روز نخست مسابقات را در اختيار دارند و نكته جالب اينكه ميزان آنها بسيار دلگرم كننده است.

براساس اين گزارش، در دوره گذشته مسابقات دووميداني قهرماني جهان در كره جنوبي بيش از پنج ميليارد بيننده تلويزيوني اين مسابقات را تماشا كرده اند. اما داده هاي اوليه از مسكو حاكي از آن است كه در سه روز اول مسابقات روسيه رشد چشمگيري نسبت به سه روز نخست مسابقات قهرماني جهان در كره جنوبي داشته است.

مسابقات دووميداني قهرماني جهان در سراسر اروپا به صورت زنده پخش شده است.

به گفته آنها، فقط دو ميليون و 87 هزار نفر در روسيه مسابقه «يلنا ايسينبايووا» ورزشكار روسيه را تماشا كرده اند.

در جمهوري چك نيز به طور متوسط تعداد بينندگان نسبت به دوره گذشته 89 درصد افزايش يافته است.

در فرانسه اين رشد به 20 درصد رسيده و در فنلاند 96 درصد رشد داشته است به طوري كه در فنلاند از بين هر پنج نفر، يك فرد اين رقابت ها را تماشا كرده است.

در آلمان فروش پخش مستقيم مسابقات 111 درصد رشد داشته است و چهار ميليون دلار فقط براي مشاهده دوي 100 متر مردان بدست آمده است كه بالاتر از مخاطبان شبكه ZDF آلمان براي جام قاره اروپا بوده است.

در ژاپن نيز تعداد تماشاگران مسابقه دوي ماراتن زنان با مسابقات دوره گذشته برابري مي كند.

در سوئد به طور متوسط 13 درصد فروش مسابقات نسبت به دوره گذشته افزايش داشته است و در انگلستان نيز اين ميزان به 81 درصد مي رسد.

برچسب ها: قهرمانی ، جهان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار