بازیکن و مربی افسانه ای مجارستان و تنها برنده ی پنج مدال المپیک "دسو یارماتی" در سن 86 سالگی چشم از دنیا فرو بست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، "دسو یارماتی" نابغه ی چپ دست و کاپیتان سابق تیم ملی مجارستان تنها ورزشکاری است که موفق به کسب پنج مدال المپیک در رشته واترپلو شد. سه طلای سال های 1952 – 1956 و 1964 بزرگی و مهارت وی را بیشتر به اثبات می رساند.
 

شایان ذکر است: پس از کسب پنج مدال المپیک به عنوان بازیکن، یارماتی حرفه ی مربیگری خود را تقریبا با همان کیفیت آغاز کرد. وی افتخارات زیادی را تحت عنوان مربی برای خود و تیم ملی مجارستان کسب کرد که از مهم ترین آن ها به سه مدال طلای سال 1976 و نقره و برنز 1972 و 1980 المپیک می توان اشاره کرد.

گفتنی است؛ علاقه ی او به این رشته ی ورزشی کاملا مشهود بود و حتی پس از سن 75سالگی نیز به عنوان یکی از اعضای فعال کمیته ی اجرایی واترپلو شناخته می شد. وی همچنین به نگارش کتاب های زیادی در رابطه با واترپلو همت گمارد که یکی از آن ها تاریخچه ی کامل واترپلوی مجارستان بود.
 
لازم به ذکر است: حتی با وجود در بستر بیماری بودن، یارماتی هیچ گاه از دیدن بازی های تیم ملی مجارستان دست نمی کشید و تمامی بازی ها و قهرمانی های این تیم در رقابت های جهانی بارسلونا را نیز از تخت بیمارستان دنبال کرد.
او حس پیروزی مجارستان را برای سفر ابدی خود به همراه برد.
برچسب ها: مجارستان ، مدال ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار