یکی از مقامات بلندپایه افغانستان امروز اعلام کرد به رغم تصمیم"حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان درباره برکناری "محمد اسحاق الکو" دادستان کل این کشور به سبب تماس بدون اجازه با طالبان، وی همچنان سمت خود را در اختیار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ این مقام بلندپایه افغانستان و یکی از اعضای دو مجلس این کشور اعلام کرد بعد از نشست های بدون اجازه الکو با مذاکره کنندگان صلح طالبان در امارات عربی متحده، کرزای تصمیم گرفت وی را از سمتش برکنار کند.

این مقام رسمی گفت کرزای برکناری وی را خواستار شده بود اما بعد از مذاکراتی طولانی دوشنبه شب تصمیم گرفته شد سند اخراج وی امضا نشده است.

این مقام ارشد افغان گفت:« کرزای بعد از یک روز مذاکره با حضور مقامات بلندپایه دولتی و برخی از وزرای کابینه نامه اخراج دادستان کل را امضا نکرد.»

این جار و جنجال احتمالا نگرانی ها را میان حامیان غربی افغانستان درباره ثبات سیاسی این کشور به ویژه بعد از پایان ماموریت جنگی تحت رهبری ناتو در افغانستان در سال آینده افزایش می دهد.

حامیان دادستان کل افغانستان در کابینه به کرزای گفتند الکو با مذاکره کنندگان طالبان در امارات عربی متحده درباره سرنوشت بردار خود نه روند صلح گفتگو کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار