مهمترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.


 آيت‌الله شبستری: اتحاد، انسجام داخلي و آگاهی ملت عامل حفظ استقلال و تداوم الگو‌پذیری ایران در جهان

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اتحاد، انسجام داخلي و آگاهی ملت از جمله عواملی است که باعث حفظ استقلال و تداوم الگو‌پذیری ایران در جهان به حساب می‌آید.


حجتي: خدشه به نظام با نگاه "آرمان‌خواهي" روا نيست/ آرمان‌گرايي تفکر عالي نظام است

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بيان اينکه آرمان‌گرايي تفکر عالي نظام است، گفت: اگر نگاه ما آرمان‌خواهی باشد و به بدنه نظام خدشه وارد شود پذیرفته نیست، چرا که جهت انقلاب با نگاه آرمان‌خواهی مشخص شد.


حل معماي حضور ناطق نوري در جلسات روحانيت مبارز

يك عضو جامعه روحانيت مبارز از آغاز فصل جديد فعاليت اين حزب خبر داد و گفت: دكتر روحاني موافقت خود را جهت حضور در جلسات جامعه روحانيت مبارز اعلام كرده است.

جلودارزاده:قانون‌مداری و اصلاح نیت شخصی راه‌گشای مسیر سیاستمداری است

عضو حزب اسلامی کار با بیان اینکه قانون‌مداری، اولویت کاری هر دولتی است، گفت: اصلاح نیت شخصی همه اعضای دولت باید به صورت یک جریان در مجموعه کابینه بوجود آید تا همه براساس رضای خدا و تقرب به سوی او برای مردم تلاش کنند.



گزارش/ماجراي تحويل "چك سفيد" انگليس به اشرف پهلوي

كودتاي 28 مرداد 1332 و سقوط دولت ملي گراي مصدق، سرآغاز ديكتاتوري افسار گسيخته محمدرضا پهلوي بر كيان ايران بود. محمدرضا شاه پس از كودتای 28 مرداد 1332 با حمايت اربابان آمريكايي خود، قدرت فزاينده‌اي يافت و بيش از پيش بر طبل طغيان و ظلم كوبيد؛ هرچند خروش خشم مردم مسلمان ايران در بهمن 1357 كاخ ظلم پهلوي را ويران ساخت.


حداد عادل:تغيير نظر مخالفين و موافقين در استدلال‌هاي پاياني رييس جمهور

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامي گفت: برخي مواقع صحبت‌ها و استدلال‌هاي رييس جمهور موجب جلب نظر مثبت نمايندگان شده و يا بر عکس برخي اظهارات نظر موافق را به مخالف مبدل مي‌سازد که پس از اين ديگر جز ابراز مخالفت کتبي، مجالي براي نطق مخالف در صحن علني وجود ندارد.


اجلاسیه چهاردهم مجلس خبرگان رهبری ۱۲ و ۱۳ شهریور برگزار می‌شود

چهاردهمین اجلاس رسمی دوره چهارم خبرگان رهبری در روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریورماه، برگزار می‌شود.


 

گزارش/ شكست تحريم‌های "يانكی‌های" 300 ساله در برابر تمدن ايران‌ اسلامي

 
با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، بسياري از معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي تغيير كرد و سركردگي آمريكا در عرصه جهاني به چالش كشيده شد. از اينرو مقامات كاخ سفيد از همان ابتدا علاوه بر تجهيز كردن صدام خونخوار عليه ملت ايران، به وضع تحريم‌هايي در حوزه هاي مختلف بالاخص اقتصادي پرداختند، تا با خيال خام خود انقلاب اسلامي نوپاي ايرانيان را از نفس بيندازند و هژموني گذشته خود را در سطح منطقه خاورميانه باز يابند.



دبير كل حزب موتلفه اسلامي: پيام رأي اعتماد مجلس به دولت فاصله گرفتن از فتنه‌گران است


دبير کل حزب موتلفه اسلامي با تشكر از 4 روز تلاش نمايندگان مجلس در جريان بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي گفت: بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزرا مصداق نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بود.


واژه "تدليس سيستماتيک"، اهانت آشکار به راي مردم/ تغيير موضع و عقب‌نشینی از ادعای تقلب

باشگاه خبرنگاران طي مصاحبه با فعالان عرصه سياسي و نيز افراد حقوقي واژه "تدليس سيستماتيک" را بررسي کرده و همچنين دلايل اصلي مبني بر ادعاي مطرح شده و اختراع واژه جديد را تبيين کرده است.



كوهكن:  بيان بي‌پرده مباحث در مجلس نشان از فضاي باز سياسي دارد

 
دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار تاکید کرد: مي‌توان مجموعه عملکرد مجلس در مراسم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را مثبت ارزیابی کرد چرا که نمایندگان مجلس مباحث خوبی را در ارتباط با وزرا و مسائل مختلف مطرح کردند.


رسمیت جلسات مجمع تشخيص با دو سوم اعضا/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر بر تصمیم‌گیری‌های کلان کشور

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسات مجمع در هنگام اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان با دو سوم اعضا رسمیت و با دو سوم حاضرین در جلسه به تصويب می‌رسد.


ترقي: پیشنهاد ارائه مانیفست از سوی اصولگرایان توجیه عملکرد غلط اصلاح طلبان است

عضو حزب موتلفه گفت: مانیفست اصولگرایان بر پایه تفسير مقام معظم رهبری از اصولگرایی است و معنا و مفهومی که ایشان از اصولگرایی تبيین کردند مدنظر اصولگرایان قرار گرفته است، لذا پيشنهاد ارائه مانيفست اصولگرايان از سوي فعالان اصلاح‌طلب صرفا توجیه عملکرد غلط اصلاح طلبان است.



سجاديان:  ضرورت رعايت ادب و احترام از سوي برخي نمايندگان مجلس/ بسياري از انتقادات محترمانه و تاثيرگذار بود


عضو كارگزاران سازندگي با بیان اینکه بسیاری از انتقادات نمایندگان نسبت به وزرای پیشنهادی محترمانه و تاثیرگذار بود، گفت: روند کلی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس مثبت و نشانگر دلسوزی نمایندگان برای نظام، جامعه و حکومت بود اما از برخي انتظار رعايت ادب و احترام داريم.
 

حجت‌الاسلام ابراهيمي: از كانديداتوري مجدد دكتر روحاني دفاع مي‌كنم/ائتلاف‌هاي انتخابات 92 شكست ميان افراد بود نه جريان اصولگرايي


عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: ائتلاف برخي از كانديداها در انتخابات كه منجر به اختلاف ميان آنها هم شد، به معناي شكست افراد بود و نه جريان اصولگرايي




برگزاری جلسه حزب مردم‌سالاری در هفته آينده/ بهمن‌ماه،‌ زمان برگزاري كنگره سالانه حزب


عضو حزب مردم سالاری از برگزاری جلسه ماهیانه شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در روز سه‌شنبه (پنجم شهریورماه) خبر داد.

مجمع روحانيون مبارز كشتار مردم مصر را محكوم كرد

مجمع روحانیون مبارز با صدور نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، ضمن محكوميت كشتار مردم مصرخواستار ممانعت از ادامه چنين وضعيتي عليه ملت مصر شد.


لغو برگزاري جلسه جامعه روحانيت مبارز/ گمانه‌زني حضور ناطق و دكتر روحاني در ابهام ماند


جلسه هفتگي جامعه روحانيت مبارز در اين هفته لغو و احتمالا برگزاري آن به هفته ديگر موكول شد.




آسيب‌شناسي عملکرد اصولگرايان در جلسات جبهه پيروان/ دکتر روحاني از زمره اصولگرايان است


سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: آسيب‌شناسي عملکرد اصولگرايان و راهبردهاي آتي، در شوراي مركزي جبهه پيروان و تشكل‌هاي عضو مفتوح است و جلسات اين تشکل‌ها به نتايج خوبي درباره انتخابات دوره‌هاي آتي رسيده‌ است.



شخصيت سياسي "محسن هاشمی" با نگاه اعتدالگرایانه دولت و شورای شهر منافات دارد

عضو شوراي شهر تهران گفت: محسن هاشمی یک شخصیت سیاسی است و نگاه سیاسی که حول این شخصیت وجود دارد به طور طبیعی با نگاه اعتدالگرایانه دولت و شورای شهر منافات دارد.


انتخابات اخیر فضا را برای تعامل معتدلین فراهم کرد/رویکردهای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی درحال رنگ باختن است


عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: یکی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم این بود که فضا را برای تعامل هرچه بیشتر معتدلین جناح‌ها فراهم کرده است.

انتهای پيام/
برچسب ها: احزاب ، هفته ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
اسلام پیروزاست
آخرین اخبار