260 سکه‌ تاریخی طی چند روز گذشته در شهرستان مرودشت کشف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت گفت: براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش سکه‌های تاریخی، کار تحقیق و بررسی با هماهنگی مسئولان قضایی انجام شد و با همکاری اطلاعات سپاه ناحیه مرودشت موفق به کشف نزدیک به 260 سکه تاریخی در حین فروش از یکی از فروشندگان شدیم.

کشتکار با بیان اینکه سکه‌های قدیمی کشف شده مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است افزود: با کارشناسی انجام شده در اداره میراث فرهنگی این شهرستان مشخص شد این آثار تاریخی کشف شده شامل سکه‌های شِکِل هخامنشی از جنس نقره، سکه مسی دوره اشکانیان، سکه نقره دوره ساسانیان، سکه دِرآخما دوره سلوکیان، سکه درهم بنی‌عباسی دوره اسلامی، سکه پَشیز دوره ساسانی و سکه مسی مشهور به فلوس دوره صفوی است.

وی با اشاره به اینکه این سکه‌ها دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است، اضافه کرد: این سکه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی نگهداری می‌شود تا در آینده از آنها برای مطالعه بیشتر و بازدید علاقمندان در موزه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت گفت : در این مورد افراد دستگیر شده برای تکمیل پرونده و ادامه بررسی به مقامات قضایی معرفی شدند./ز

برچسب ها: کشف ، سکه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.