مقامات دولت انگليس، روزنامه گاردين را مجبور کردند اسنادي را که در رايانه‌هاي خود عليه دولت انگليس دارد، از بين ببرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، به نظر مي‌رسد کاسه صبر دولت ديويد کامرون، نخست وزير انگليس، در رابطه با نشت اطلاعات جاسوسيِ دولت به رسانه‌ها و پوشش خبري گسترده‌ اين موضوعات، ديگر لبريز شده باشد و لذا اين دولت عليه روزنامه گاردين وارد عمل شده است. 

روزنامه گاردين به زور وادار شده است آن دسته از رايانه‌هاي خود را که حاوي اطلاعات شرم‌آور براي مقامات انگليسي بودند، از بين ببرد.

توجيه دولت انگليس براي اين کار اين است که جاسوسان چيني شايد بتوانند به هر نحوي به زيرزمينِ دفتر روزنامه گاردين در لندن راه پيدا کرده و اين اطلاعات را به سرقت ببرند. 

سردبير ارشد روزنامه گاردين در اين خصوص گفت: همه اين کارها به نام نخست وزير انگليس انجام شده است و مأموران دولتي انگليس به ما گفتند که اين کار به دستور نخست وزير انجام مي‌شود.

وي توضيح داد که چگونه دولت انگليس، مأموران ويژه و کارشناسان امور امنيتيِ خود را به دفتر گاردين فرستاده بود تا ناظر نابود شدن کامل هارد درايوها (حافظه‌هاي سخت) اين رايانه‌ها در زيرزمين ساختمان اين روزنامه باشند. 

وي افزود: روزنامه گاردين در برابر اين دستور‍ِ دولت انگليس تا جايي که توانست مقاومت کرد، اما هنگامي که مأموران دولتي روزنامه گاردين را تهديد به شکايت از آن در دادگاه کردند، ديگر ما ملزم به تبعيت از اين دستور شديم. 

اين خبر دقيقاً يک روز پس از بازجويي 9 ساعته‌ پليس انگليس در فرودگاه هيثروي لندن از خبرنگار روزنامه گاردين که اطلاعات مربوط به عمليات جاسوسيِ سازمان امنيت ملي آمريکا و سازمان اطلاعاتي انگليس را به دنبال گفتگو با ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا، نشت داده بود، منتشر شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار