شب گذشته در جلسه‌اي وزير ارشاد به سينماگران به صورت مهصل در خصوص وضعيت خانه سينما صحبت شد.

"امير اثباتي" يكي از اعضاي خانه سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص جلسه‌ي شب گذشته وزير ارشاد با سينماگران گفت: در جلسه‌ي شب گذشته به صورت مفصل در خصوص وضعيت خانه سينما ماهيت اين نهاد و به طور كلي سينماي ايران صحبت كرديم و گزارشي نيز در خصوص سابقه و تجربه فعاليت هاي رسمي خانه سينما در طول 20 سال گذشته ارائه شد.


وي افزود: هيأت مديره تاريخچه به عملكرد و اسناد خانه سينما را براي شناخت بيشتر در خصوص اين نهاد به اطلاع وزير ارشاد رساندند.

وي عنوان كرد: در اين جلسه رويكرد‌هايمان را عنوان كرديم تا با انتخاب معاون سينمايي ضمن توجه به اين برنامه‌ها راه‌حل برون رفت از اين وضعيت پيدا شود.

"اثباتي" ادامه داد: ما در خصوص معاون سينمايي هيچ اظهار نظري نكرديم اما سعي در ترسيم ويژگي‌ها و شرايط معاون سينمايي داشتيم.

"اثباتي" ادامه داد: تاكيد مابر رويكرد‌هايمان كوچك‌سازي دولت كاهش بروكراسي حاكم و به رسميت شناختن و استقلال اصناف و مشاركت آن‌ها در امور بود.

وي تصريح كرد: از ديگر خواسته‌هايمان تقويت بخش خصوصي و رقابتي شدن نهاد دولت با بخش خصوصي بود.

وي بيان كرد: از نظر ما دريافت "علي جنتي" از فرهنگ و سينما واقع‌بينانه و عميق بود و "جنتي" اعلام كرد با معرفي شخص متبحر و متخصصي براي پست معاونت سينمايي مشكلات حل خواهد شد.

"اثباتي" اظهار داشت: اميدواريم  با معرفي معاونت سينمايي جديد مشكلات حل شود زيرا ما توافقمان را در خصوص خانه سينما كرده بوديم و تنها در آخرين قدم‌ها اختلال به وجود آمد.

"اثباتي" بيان كرد: اميدواريم در چهارچوب قواعد و اختيارات خانه سينما فعاليت‌ هاي اين نهاد از سر گرفته شود.

وي خاطرنشان كرد: البته از نظر ما مشكل خانه سينما كوچكترين مشكل و بزرگترين مشكل مسائل كلي سينما است./ص

برچسب ها: اثباتی ، خانه ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.