بروز طلاق عاطفي به دلايل متعددي از جمله رفتارهاي خشونت آميز و تحقير زوجين بوجود مي‌ايد که فقط با اعمال رفتارهاي مناسب و بروز مهارت‌هاي زندگي مي‌توان جلوي آن را گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدتي است واژه‌اي با عنوان طلاق عاطف در جامعه ما موسوم شده است که گواه رابطه اي در حد هم خانگي صرف است. افراد در زير يک سقف فقط با هم زندگي کرده و يا همديگر را تحمل مي‌کنند و اين نوع رابطه براي افرادي که روزي با هزاران آرزو، عشق و علاقه ازدواج کردند ديگر هيچ نشاني از آن علاقه‌هاي آتشين نمانده است بلکه به سوهان روح و اعصاب هم تبديل مي‌شوند.
امان قرايي مقدام درباره عوامل بروز طلاق عاطفي در ميان زوجين گفت: عوامل متعددي در بروز طلاق عاطفي موثر است که از جمله مي توان به ازدواج‌هاي ناخواسته ازدواج‌هاي اجباري در روستاها رفتارهاي خشونت آميز و پرخاشگرانه زوجين، مشکلات اقتصادي، خشونت‌هاي رواني، خشونت‌هاي جسمي، تحقيرها و سرزنش‌هاي زوجين در مقابل ديگران اشاره کرد.
به گفته اين جامعه شناس بايد توجه داشت که برخوردهاي نامناسب زنان در تشديد بروز طلاق عاطفي ميان زوجين تاثير دارد براي مثال زناني که مبادرت به مقايسه زندگي و همسر خود با ديگران مي‌کنند زمينه‌هاي طلاق عاطفي را در روابط خود مهيا مي‌کنند.
**بها به زندگي و همسر تنها تضمين زندگي
وي با بيان اينکه عدم اعتماد به شوهر از عوامل مخرب درستي بنيان خانواده است خاطر نشان کرد: متاسفانه دختران جامعه ما قبل از ازدواج نگران زندگي و تشکيل زندگي هستند و بعد از ازدواج ديگر آن طور که بايد و شايد به زندگي خود اهميت قائل نيستند افراد براي نگه داري زندگي خود بايد تلاش کرده و بدانند که در زندگي مشترک بنده يکديگر نيستند.
اين جامعه شناس معتقد است: زنان به هيچ عنوان نبايد با بي‌احترامي با شوهر خود رفتار کنند.

*دوئل در روابط زوجين جايي ندارد

قرايي مقدم در پاسخ به اين سوال که زنان در مقابل رفتارهاي بد و بي احترامي مردان بايد چه واکنشي داشته باشند، گفت: زوجين در هنگام عصبانيت بايد با محبت، علاقه و کاملا محترمانه با همسر خود رفتار کنند بلکه در روابط خانوادگي به هيچ عنوان تئوري چرخه خشونت بدين معني که پاسخ خشونت را با خشونت و بد اخلاقي داد به هيچ وجه مناسب نيست.
وي  افزود: زندگي و روابط زناشويي دوئل نيست که بعد از بروز هر ناراحتي يا تنشي بايد پاسخ آن داده شود بلکه زنان با صبر، متانت و وقار مي‌توانند زندگي خود را حفظ کرده و در چنين روابطي مردان هم از عملکرد خود پيشمان شده و بهتر از گذشته به زندگي مي‌پردازند.
به گفته قرايي مقدم در 3 سال اول زندگي اغلب مردان به دليل حکومت مرد سالانه در پي تحکم هستند که با گذشت زمان در زندگي مشترک آرام و صبور خواهند شد.
وي درباره نحوه تاثير گذاري طلاق عاطفي بر تربيت فرزندان افزود: فرزنداني که در خانواده شاهد روابط عاطفي سرد و بي‌روح والدينشان هستند بالطبع با عدم پيشرفت تحصيلي، بدبيني، روحي و رواني و شخصيتي مواجه خواهند بود./ف
برچسب ها: رفتار ، همس ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار