نزديک به نود مسلمان روهينگياي ميانماري که به جرم ورود غير قانوني به تايلند زنداني شده بودند امروز سه شنبه از اردوگاه محل نگهداري خود در جنوب اين کشور گريختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مسئولان محلي تايلند اعلام کردند اين نود نفر که در پي درگيري هاي خشونت بار سال 2012 از ميانمار  به تايلند گريخته بودند و در بازداشت به سر مي بردند بامداد امروز سه شنبه از زندان خود در جنوب تايلند نزديک مرز با مالزي گريختند.

حدود دو هزار روهينگيا که سازمان ملل آن ها را يکي از سرکوب شده ترين اقليت هاي جهان مي داند به علت ورود غير قانوني به تايلند در اين کشور زنداني اند.

سوويت چونسيري فرمانده پليس استان سونگخالاي تايلند علت فرار اين زندانيان را طولاني بودن مدت حبس آن ها  و نامعلوم بودن سرنوشت آن ها عنوان کرد.

بسياري از اين متقاضيان پناهندگي ماه هاست که در زندان به سر مي برند.

بانکوک گزينه هاي متعددي را براي حل معضل پناهجويان غير قانوني مطرح کرده است که از جمله آن ها مي توان به ساخت اردوگاه هايي در مرز با ميانمار اشاره کرد.

گروه هاي مدافع حقوق بشر خواستار آزادي زندانيان و اعطاي حق کار و زندگي به اين افراد هستند.

در پي درگيري هاي خونين و شورش هاي ژوئن و اکتبر 2012 در ميانمار هزاران تن از اقليت مسلمان ميانمار اعم از زن و مرد و کودک از اين کشور گريختند.

حوادث سال 2012 در ايالت راخين اين کشور که اقليت مسلمان را در مقابل بودائيان قرار داد دست کم 180 کشته بر جا گذاشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار