آبسه دندان ، در واقع بیماری است که سیستم ایمنی بدن نسبت به ترکیبات موجود در بزاق و دهان واکنش نشان داده و منجر به تخریب و زخم مخاط خواهد شد.

سید جلال پور هاشمی، متخصص دندانپزشک کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آبسه کردن دندان ها، در واقع بیماری است که سیستم ایمنی بدن نسبت به ترکیبات موجود در بزاق و دهان واکنش نشان داده و منجر به تخریب و زخم مخاط دهان می شود. 

وی ضمن بیان اینکه، طول درمان زخم آبسه حدود 10 روز در داخل دهان باقی می ماند تصریح کرد: افرادی که استعداد به این بیماری دارند معمولا به صورت سالانه، ماهانه و گاهی هفتگی رخ می دهد. 

پور هاشمی، به محل های شایع ای که منجر به بروز زخم ها در نقاط مختلف مخاط دهان می شود اشاره کرد: این محل ها عبارتند از : کناره زبان ، مخاط، گونه و داخل لب ها که بصورت حاشیه ای قرمز رنگ نمایان می شود. 

این متخصص دندانپزشک کودکان، بیان کرد: در واقع محل های شایع، بدلیل حساس بودن آنها، نسبت به ترکیبات تند، ادویه جات باعث دردهای شدید در هفته اول این عارضه شده. 

وی با بیان اینکه، غذاهایی چرب و نرم باید در طول دوران بیماری حذف شود عنوان کرد: افراد مبتلا، می تواند در هفته اول، زیر نظر پزشک از یکسری دهان شویی هایی ضد عفونی کننده و داروهای هیستامین و مصرف پمادها بر روی مخاط باعث از بین رفتن آبسه و بهبودی آن می شود. /ح
برچسب ها: آبسه ، بزاق ، سیستم ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار