ساماندهی ورودی بستان آباد- تبریز حدود چهارسال است آغاز شده و پس از مدتی به دلیل اتمام اعتبارات جهت تکمیل این طرح عمرانی ، ادامه کار متوقف شده است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران بستان آباد از جمله شهرهای نزدیک به مرکز استان است که با توجه به جاذبه های طبیعی اش که به واسطه قرار گرفتن آن در دامنه های سهند پذیرای خیل مردم طبیعت دوست استان است.

در فصل گردشگری قرار داریم و مسافران زیادی از طریق محور بستان آباد به تبریز وارد مرکز استان می شوند ، اما ناهموار بودن مسیر و آسفالت نبودن بخشی از این محور آن را تبدیل به یک محور خطرناک مواصلاتی کرده است که شب ها آبستن حوادث ترافیکی با سرعت بسیار بالاست.

فرماندار بستان آباد در گفتگو  اعلام کرد: ورودی بستان آباد - تبریز حدود سه کیلومتر کار شده و به علت نبود اعتبار ادامه کار و بهره برداری از آن متوقف شد.

الیاس گل محمد زاده افزود: این پروژه یکی از طرح های آزاد راه های کشور است که با پیگیری جدی و با دریافت اعتبار جدید می خواهیم بهره برداری آن را به پایان برسانیم.

وی در ادامه گفت: مسئولان کشوری برای حل این موضوع باید پاسخگو باشند.

فرماندار بستان آباد ورودی بستان آباد را  یکی از مشکلات شهری دانست و گفت: در حال حاضر با تلاش شهرداری زیر ساخت ها را فراهم می کنیم تا ظرف یک ماه دیگر فاز اول این طرح را افتتاح کنیم.

گل محمد زاده اعتبارات این طرح از اعتبارات ملی بود و بیش از دومیلیارد تومان هزینه شده است و به دلیل اینکه برای این اعتبار متمم در نظر نگرفته بودند باعث شد این طرح نیمه تمام باقی بماند.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به اینکه در اواسط فصل کاری با تورم اقتصادی در بخش عمرانی روبرو شد نیازمند اعتبار متمم است.

فرماندار بستان آباد وجود راه هاي مناسب و استقرار شهر در مسير جاده هاي اصلي و فرعي و داشتن ورودي هاي مناسب را سبب زيباتر شدن شهر بستان آباد دانست.

گل محمدزاده ادامه داد: با اتمام این پروژه مشکل ترافیک ورودی بستان‌آباد و تصادفات شدید این سه کیلومتر برای همیشه ریشه‌ کن خواهد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهار بانده  کردن ورودی بستان آباد چند سالی است که شروع شده است و ساماندهی این ورودی اولین تقاضای مردم از منتخب مجلس بود.

غلامرضا نوری افزود: با پیگیری ها و تذکرات پی در پی در مجلس به بهره برداری از این طرح را چندین بار برای مسئولان کشوری و استانی یادآوری کردیم اما متاسفانه تاکنون بهره برداری از این طرح به پایان نرسیده است.

وی در ادامه آسفالت کردن راه را از ضروریات این طرح دانست و گفت: آسفالت و ایجاد و اصلاح دوربرگردان ها از مهم ترین اقداماتی است که در این ورودی باید انجام یابد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی آخرین پیگیری که از مسئولان راه و شهرسازی کرده ایم قرار است این طرح تا آخر مرداد ماه و یا حداکثر تا اواسط شهریور ماه به بهره برداری برسد.

نوری ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل مسافرت قرار داریم و مسافران زیادی از این جاده عبور می کنند با نبود اعتبار روا نیست که ساماندهی این ورودی که یکی از ضروریات شهر بستان آباد و استان آربایجان شرقی است نیمه تمام باقی بماند.

وی افزود: ورودي بستان آباد از سمت تبريز در شان مردم اين شهر تاريخي نیست، این ورودي نسبت به عبور و مرور خودروهاي سبك و سنگين مناسب نبوده و با بهره برداری از این پروژه شاهد كاهش حجم ترافيك در این منطقه خواهیم بود.

با توجه به اینکه این جاده اختلاف ارتفاع دارد باعث سوق خودروها به چپ و راست می شود اما با افتتاح این طرح عبور و مرورها مطمئن شده و این جاده به یک جاده امن تبدیل خواهد شد. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.