عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: ائتلاف برخي از كانديداها در انتخابات كه منجر به اختلاف ميان آنها هم شد، به معناي شكست افراد بود و نه جريان اصولگرايي.

"حجت‌الاسلام حسين ابراهيمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات برخي از اصولگرايان مبني بر وجود ضعف و آسيب در اين جريان سياسي اظهار داشت: به طور قهري و طبيعي تمامي جريانات سياسي فراز و نشيب‌هايي را در طول فعاليت خود به همراه دارند لذا موفقيت و عدم موفقيت جريانات سياسي امري قابل توجيه است و ممکن است که بنا به دلايلي در برهه‌ای از زمان، جامعه نسبت به فعاليت‌هاي يك جريان سياسي با مشكل مواجه شود. 

اين فعال سياسي با بيان اينكه مجموعه اصولگرايي دچار آسيب نشده است، تصريح كرد: جريان اصولگرايي كماكان آراي مورد نظر خود را در جامعه دارد و با مقايسه آراي حدود 49 درصدي اصولگرايان در انتخابات و 50 درصدي كه متعلق به شعاري كه مورد پذيرش اصولگرايان هم بود، مي‌توان دريافت كه آسيب چنداني به جريان اصولگرايي وارد نشده است.
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي اظهار داشت: اگر تفرق و تشتت از سوي كانديداهاي اصولگرا در انتخابات رخ نمي‌داد و آقاياني كه به تشکيل ائتلاف برمبناي فردي اقدام کردند، براساس مباني جريان اصولگرايي حركت مي‌كردند موفق به کسب نتايج مطلوبتري براي خود مي‌شدند.
 
وي افزود: عدم موفقيت افراد اصولگرا در انتخابات اخير را نبايد منتسب به جريان اصولگرايي بدانيم، در واقع بايد به آسيب‌شناسي در اختلاف‌هاي ميان كانديداها پرداخت و جريان اصولگرايي را از اين اصل مبرا کنیم.

عضو جامعه روحانيت مبارز با ابراز رضايت از نتايج بدست آمده از انتخابات رياست‌جمهوري و شعار اعتدال‌گرايي در جامعه گفت: بنده اين شرايط را بيشتر مي‌پسندم تا اينكه يك نفر مدعي اصولگرا كه اصولگرا هم نبود در جامعه به عنوان رئيس‌جمهور کشور انتخاب مي‌شد و آنچه براي ما مهم است، عدم جمع‌بندي جامعتين به هيچ يك از كانديداهایی است كه به صورت شخصي به انتخابات ورود پيدا كردند.

حجت‌الاسلام ابراهيمي افزود: من اصولگراياني را که بدين صورت با ائتلاف شخصي به انتخابات ورود پيدا کردند را اصولگرا نمي‌دانم چرا که هيچ کدام در آن زمان حرف علما را گوش ندادند و مورد تائيد هيچ حزب و گروهي قرار نگرفته بودند و در واقع ائتلاف برخي از كانديداها در انتخابات كه منجر به اختلاف ميان آنها هم شد، به معناي شكست افراد بود و نه جريان اصولگرايي.

 اين فعال سياسي تصريح كرد: به عنوان عضوي از جامعه روحانيت براي آينده هم از چنين مسئله‌اي كه در انتخابات اخیر پيش آمده دفاع خواهم كرد و معتقدم اعتدال به عنوان شعاري كه موجب وحدت، يكپارچگي و انسجام در جامعه مي‌شود و به عنوان يك واقعيتی
 است که همه بايد در آن مشاركت كنند.
 
عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: اگر در دوره بعد از انتخابات رياست جمهوري "حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني" براي بار ديگر كانديدا شود، بنده جزو كساني خواهم بود كه از كانديداتوري وي دفاع خواهم كرد و بنا به تصورم رويه جامعه روحانيت مبارز هم بدين‌گونه خواهد بود.
 
وي به حضور حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در جلسات جامعه روحانيت مبارز اشاره و خاطرنشان كرد: بنا به دعوتي كه از وي براي حضور در جلسات این حزب داشتيم، پذيرفتند كه در اين جلسات حضور پيدا كنند اما زمان و چگونگي حضورش از اختيارات شخصي اوست و بنده نمي‌توانم براي وي تعيين تكليف كنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار