فرماندار چایپاره گفت: مساکن مهر چایپاره از پیشرفت فیزیکی 87 درصدی برخوردار است.

جلیل غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: 612 واحد گروهی از مساکن مهر چایپاره از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 762 واحد انفرادی مسکن مهر از پیشرفت فیزیکی 93 درصد برخوردار است، ادامه داد: جمعا 87 درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه مساکن مهر در چایپاره است.

غفاری خاطرنشان کرد: تعداد 612 واحد مسکن گروهی با زمین 99 ساله در شهرک مسکن مهر چایپاره به مساحت 18 هکتار و تعداد یک‌هزار و 762 واحد مسکن مهر انفرادی خود مالکی در شهر قره‌ضیاء‌الدین وجود دارد.

فرماندار چایپاره افزود: یک‌هزار و 715 واحد اخذ پایان کار و در دست بهره‌برداری و 659 واحد نیز در دست احداث است.

وی ابراز داشت: کل عرصه شهرک مسکن مهر 18 هکتار و تعداد کل قطعات 158 قطعه به ظرفیت 620 واحد مسکونی است.

غفاری با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر از سال 88 کلنگ‌زنی شده، اعلام کرد: آغاز عملیات آماده‌سازی مساکن مهر سال 89 بوده و آغاز عملیات اجرایی ساختمان‌ها فاز یک از سال 89 و فاز دو از سال 91 آغاز شده است.

فرماندار چایپاره با اشاره به زمان بهره‌برداری مساکن مهر چایپاره، عنوان کرد: تعداد 715 واحد پایان کار اخذ شده و در دست بهره‌برداری است و 659 واحد باقیمانده نیز با توجه به پیشرفت قابل توجه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

غفاری یادآور شد: تعداد کل مساکن مهر در چایپاره 2 هزار و 374 واحد است که از پیشرفت 87 درصدی برخوردار است.

فرماندار چایپاره افزود: میزان تسهیلات پرداختی در قالب مسکن مهر چایپاره مبلغ 404 میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 55 روستای چایپاره بر حسب درخواست روستاییان اقدامات بهسازی و نوسازی روستایی انجام شده و در دست اقدام است، ادامه داد: 2 هزار و 949 واحد مسکن روستایی در این شهرستان در دست اقدام برای بهسازی و مقاوم‌سازی است.

غفاری اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده در راستای بهسازی و نوسازی روستایی جمعا به مبلغ 202 میلیارد ریال بوده و امسال نیز در برنامه داریم اقداماتی را در زمینه بهسازی و نوسازی 250 واحد مسکن روستایی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مرحله مطالعه و تهیه طرح هادی در روستاهای پرجمعیت چایپاره انجام شده است، خاطرنشان کرد: در 20 روستا طرح هادی روستایی تهیه شده و در هفت روستا نیز اجرا شده است.

غفاری افزود: در صورت پیش‌بینی اعتبار اجرای 12 طرح هادی روستایی با اعتبار 80 میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار چایپاره با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت، تقدیر از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی در چایپاره انجام می‌شود، اظهار داشت: تعداد هشت پروژه در زمینه مسکن مهر و مسکن روستایی، راه و شهرسازی، لایروبی قنات و طرح آبیاری تحت فشار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

غفاری ادامه داد: میزان اعتبار اختصاصی به پروژه‌ها 2 هزار و 900 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 14 هزار و 67 میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده که جمعا مبلغ 16 هزار و 967 میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

فرماندار چایپاره گفت: دو پروژه مرمت و احیای قنات، یک پروژه آبیاری تحت فشار، بهسازی و آسفالت دو محور روستایی، نوسازی و مرمت 10 واحد مسکونی مددجویی، بهسازی و مقاوم‌سازی 61 واحد مسکن روستایی و 30 واحد مسکن مهر در هفته دولت افتتاح خواهد شد./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.