مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان غربی گفت :بیش از 162هزار جلد سند مالکیت برای اماکن روستایی وشهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت درآذربایجان غربی صادر می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ایوب عزیزی افزود: طرح سنددار کردن، با هدف رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن روستایی از سال 81 با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

ایوب عزیزی افزود: تاکنون در 1294روستا تعداد 140 هزار و 220جلد،در 24شهر زیر 25هزار نفر جمعیت استان 22هزار و180جلد سند مالکیت رسمی صادر وتحویل مالکین شده که پیش بینی می شود امسال 10هزار جلد سند مالکیت نیز صادر شود.

وی استقبال برای دریافت اسناد مالکیت در این مناطق را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: تا کنون بیش از 72درصد از اماکن روستایی و 60درصد اماکن شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت از مزایایی این طرح بهره مند واملاکشان سنددار شده اند وامیدواریم تا 5ساله آخر برنامه توسعه تمامی این مناطق صاحب اسناد مالکیت اماکن خود شوند.

وی در ادامه افزود: تثبیت و رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گزاری،امکان دریافت تسهیلات دولتی و غیر دولتی در قبال سند مالکیت بعنوان وثیقه مطمئن، افزایش ارزش ریالی املاک، استفاده در دادوستدهای مالی و اجتماعی (افزایش ارزش حقوقی)، تسهیل در امر قضاوت، رفع ابهامات و اختلافات در مالکیت از جمله مزایا واهداف اجرای طرح،در این مناطق بشمار میرود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.