آيت الله مكارم شيرازي با محکوم کردن تخریب توهین‌آمیز تمام آثار اسلامی در حرمین شریفین به ویژه قبور ائمه بقیع (ع) گفت: بيش از 80 سال پیش در روز هشتم شوال، وهابیت نادان و بی ‌خرد بارگاه ملکوتی و بسیار باشکوه ائمه هدی (ع) در بقیع را با خاک یکسان كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اين عالم بزرگ جهان اسلام با بيان اينكه هشت شوال روز عزاداری نه تنها شيعيان بلكه تمام ملل مسلمان است، اذعان داشت: اين روز روزی است كه قبور فرزندان رسول خدا(ص) به دست افرادی بیسواد با بهانه واهي شرك ويران شد.

آیت الله مكارم شيرازي با بيان اين مطلب كه آيا اين گروه معناي شرك را ميدانند، گفت: شرك به معناي آن است كه كسي يا چيزي را هم‌رديف خداوند قرار دهيم اما زماني كه به سراغ بزرگان اسلام ميرويم، آنها را به درگاه خداوند شفيع قرار ميدهيم و مسئله شفاعت بارها و بارها در قرآن مطرح شده كه عين توحيد است.

وي با اشاره به اينكه گروه وهابيت اطلاعی از قرآن و سنت پيامبر(ص)) ندارند و روايات معصومين)ع) كه عين توحيد است را وارونه نشان ميدهند، ادامه داد:اين جماعت بي خبر از احكام اسلام و معارف قرآن با اينكه سالانه ميليونها قرآن را چاپ ميكنند، قبور ائمه معصومين(ع) را ويران كردند و آبروي اسلام را بردند و اميدوارم خداوند آبروي آنها را ببرد.

وي افزود: اين جماعت بي سواد و نادان نه تنها قبور ائمه بقیع(ع)بلکه تمام آثار تاریخی مکه و مدینه که هر کدام نشانهای از عظمت اسلام و تاریخ گویای مسلمانان جهان بود، نابخردانه تخریب كردند در حالی که تمام جهانیان سعی دارند آثار تاریخی خود را که حکایت از ریشهدار بودن تمدن آنها است، با هزینههای بسیاری نگهداری کنند.

اين مرجع عالي‌قدر شيعيان با بيان اينكه آنها این میراثاسلامی را ملک شخصی می دانند و خیال میکنند مکه و مدینه فقط به آنها تعلق دارد و هر کاری خواستند میتوانند بكنند، ابرازداشت: بايد اين سوال را پرسيد كه چرا اين كار را كردند و تمام جهان اسلام را از بهرهمندی از اين آثار محروم كردند؟ زيرا آثار اسلام تنها متعلق به كسانی كه در آنجا زندگی میكنند، نیست و مكه و مدينه از آن همه مسلمانان جهان بوده و هر اقدامی كه در آن جا صورت میگيرد بايد با مشورت تمام مسلمانان باشد.

وی خاطرنشان كرد: بنده بارها و بارها اين امر را بيان كرده ام كه اگر تمام علمای بزرگ اسلام جمع شوند و حرم هاي اهل بيت(ع) توسط نمايندگان تمامی كشورهای اسلامی اداره شود، قطعا اتفاقاتی همچون هشت شوال رخ نخواهد داد.

اين مفسر قران كريم با اشاره به آيه شريفه 64 سوره مباركه نساء که در آن خداوند مردم را به سوي پيامبر دعوت مي كند و مي فرمايد: اي پيامبر وقتي آنها گناه مي كنند، به سراغ تو بيايند و خودشان و تو براي آنها استغفار كن كه خداوند آمرزنده مهربان است، گفت: علمای وهابی که به اندازه یک طلبه معمولی ما اطلاعات دینی ندارند، در توجيه اين آيه به پيامبر(ص) اهانت بزرگي ميكنند و مي گويند كه اين آيه به زمان حيات ايشان بر مي گردد.

آيتالله مكارم شيرازی تصريح كرد: اين وهابيان تكفيری بزرگترين اهانت را به ساحت پيامبر مكرم اسلام(ص) انجام میدهند و با توجه به اينكه قرآن كريم میفرمايد كه شهيدان زنده هستند، آنها مقام پيامبر را در حد يك شهيد نيز نمیدانند.

اين مرجع عاليقدر شيعيان افزود: اگر آنها مقام پيامبر را در حد يك شهيد نيز نمیدانند بايد اين سوال را پرسيد كه چرا در نماز به پيامبر(ص) سلام میدهند؟

وی افزود: اميدواريم روزی فرا برسد كه قبور ائمه ما با شكوه و عظمت بيشتری ساخته شود و همانگونه كه در سامرا قبر امامين عسگرین را ويران كردند و هم اكنون در حال ساخت بنایی باشكوهتر از گذشته هستند، برای قبور ائمه بقيع نيز اين اتفاق رخ بدهد و در آینده نزدیک باشکوهتر از گذشته ساخته شود.

آيتالله العظمی مكارم شيرازی در ادامه اين سخنرانی با اشاره به سوره والعصر، اظهار كرد: سوره والعصر سورهای است كه بيش از 3 آيه ندارد ولی بزرگان و مفسران عقيده دارند كه اين سه آيه برنامه كامل سعادت را برای انسان بيان میكند.

اين مرجع عالی قدر خاطرنشان كرد: خداوند در ابتدای این سوره به زمان قسم مي خورد و اينكه انسان دستخوش زيان است به جزء كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده، همديگر را به حق سفارش و صبر كردند.

وی با اشاره به روايتی از امام صادق(ع) بيان كرد: ایشان در خصوص فضيلت اين سوره میفرمايند كه هر كس سوره والعصر را در نافله نمازهايش بخواند، خداوند روز قيامت وی را با صورتی نورانی و درخشنده وارد محشر میشود و چشمانش روشن بوده و به خاطر پاداش الهی داخل بهشت میشود.

آيتالله مكارم شيرازی با اشاره به اين مطلب كه وزارت آموزش و پرورش درنظر دارد تا كتاب آموزش موسيقی را در اختيار جوانان و نوجوانان قرار دهد، اظهار داشت: محيط، پر از موسيقی است. اگر جوانان و نوجوانان ما با موسيقی آشنا نشوند، چه میشود؟ بايد تفكری كه بر تنظيم كتابهای درسی حاكم باشد، نامأنوس نبوده بلكه بايد تفكري به تمام معنا اسلامی باشد.

يادآور مي شود؛ به منظور بهرهمندي عموم زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا(ع) از سخنان آيتالله مكارم شيرازي، اين مرجع تقلید علاوه بر اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در هر روز در صحن جامع رضوی، شبهاي جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوي سخنراني مينمايد./ز

برچسب ها: قبور ، ائمه ، بقیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.