مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: در 835 روستای بالای 20 خانوار استان مرکزی شناسنامه وسند طرح هادی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، رضا فرح افزود: طرح هادی مهم ترین سند رسمی و قانونی توسعه عمران روستاهاست که بستر تجدید حیات و هدایت روستا را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اکولوژیکی و کالبدی فراهم می کند.

وی ادامه داد: این طرح می تواند ضمن ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی روستا، میزان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای کاربری های مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، تولیدی، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستا را فراهم کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان مرکزی با اشاره به مشکلات گذشته در خصوص مطالعات طرح های هادی خاطرنشان کرد: این طرح ها از اوایل دهه ۶۰ در کشورمان آغاز شد و به تدریج طنین قوی تر و متوازن تری پیدا کرد؛در آغاز، اشتیاق به کاهش نابرابری بین شهر و روستا موجب شد که بیش از همه به جنبه کالبدی، به ویژه اصلاح بافت روستاها پرداخته شود، اما اندک اندک به شرایط اجتماعی و اقتصادی روستاها نیز توجه شد و همه جانبه نگری در طرح ریزی این برنامه ها افزایش یافت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن قدر دانی از زحمات اعضای کمیته تصویب افزود: با همت وتلاش اعضای کمیته تصویب وهمکاران حوزه عمران روستایی استان شناسنامه و سند طرح هادی در ۸۳۵ روستا تهیه شد و بازنگری ۱۰۷ روستای استان نیز به پایان رسیده است./ز

در مناطق روستایی مزیت‌هایی را ایجاد می کنیم

مهندس افروز با اشاره به مزیت مهم تهیه واجرای طرح های هادی در استان بیان داشت: مهاجرت یک کار فیزیکی نیست و در اصل ما در تلاش هستیم تا در مناطق روستایی مزیت‌هایی را ایجاد کنیم که مردم نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند احساس تعلق داشته باشند.

نماینده اعضای گروه کارشناسی در جلسه بیان داشت: اقدامات بنیاد مسکن در راستای ایجاد تحول در چهره روستاها و گسترش فعالیت های عمرانی در این مناطق شایسته تقدیر است.

وی در ادامه گفت: این اقدامات ارزشمند نهاد بنیاد مسکن ، موجب تثبیت سکونت مردم در محل زندگی خود در روستاها می شود وباید قدردان این موضوع واهمیت دادن دولت به روستاها ومحرومیت زدایی از روستاها را باشیم.

در این مراسم ضمن بررسی طرح هادی روستای شهسواران از توابع شهرستان اراک،از زحمات دست اندر کاران تهیه ومطالعات طرح های هادی به همراه لوح وهدیه قدردانی شد.

عوامل ودست اندرکاران تهیه طرح های هادی روستایی به جهت پایان مطالعات و تهیه طرح های هادی بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی وپیشی گرفتن ازبرنامه چهارم وپنجم توسعه تقدیر وقدردانی شدند.

برچسب ها: طرح هادی ، روستا ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.