مدیرکل بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری، در دیدار نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی از روستای سراقا سید گفت: با این اعتبار مسکن ساکنان روستاهای سراقا سید، خویه و بیراهگان بهسازی می شود.


کشاورز افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان چهارمحال و بختیاری هم برای بازسازی هر یک از منازل حادثه دیده روستای سراقا سید 2 میلیون ریال اختصاص داده است. روستای هدف گردشگری سراقا سید بهمن ماه گذشته دچار حادثه اتش سوزی شد.

روستاهای خویه، سراقا سید و بیراهگان در شهرستان کوهرنگ نزدیک به هزار خانوار جمعیت دارند.

وی، با بیان اینکه مقرر شده است امسال 6 کیلومتر از جاده کوهرنگ به سراقا سید اسفالت شود خاطر نشان کرد: مطالعات حذف گردنه سخت گذر عسل کشان هم در دست انجام است گردنه عسل کشان در مسیر دهستان موگویی هرساله با بارش نخستین برف زمستانی بسته و ارتباط 4 هزار سکنه دهستان موگویی با مرکز شهرستان قطع می شود.

در حادثه اتش سوزی روستای هدف گردشگری سراقا سید، امداد رسانی به دلیل بسته بودن این مسیر به صورت هوایی و با تاخیر انجام شد.

روستای سرآقا سید از منظر معماری یکی از بی نظیرترین روستاهای فلات مرکزی ایران به ویژه در منطقه زاگرس مرکزی است.
این روستا با توجه به بافت تاریخی اش به ماسوله دوم معروف است، قدمت این روستا که دارای معماری زیبای سنتی و پلکانی است به حداقل 600 سال پیش می‌رسد.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان‌های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.