"عبدالله نسور" نخست وزیر اردن از آمادگی کشورش برای مقابله با تهدیدهای ناشی از حملات شیمیایی و وقع جنگ شیمیایی در ارتباط با نزاع جاری در داخل سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحیات ، نخست وزیر اردن در رابطه با کمک های نظامی آمریکا به کشورش هم گفت: دولت آمریکا به اردن کمک های نظامی را ارائه می دهد که از بین این کمک های نظامی به ارسال هواپیماهای شناسایی آمریکایی به اردن برای کنترل مرزهای این کشور با سوریه و کنترل اردوگاه الزعتری آوارگان سوری در مرز با سوریه اشاره کرد.
عبدالله النسور در کنفرانس خبری که در مقر نخست وزیری اردن ترتیب داده بود، گفت: احتمال آغاز جنگ شیمیایی در داخل خاک سوریه بسیار جدی است و ممکن است آثار و تبعات ناشی از این جنگ به داخل خاک اردن هم کشیده شود.
این موضع عبدالله نسور نخست وزیر اردن تنها یک روز بعد از رسیدن تیمی از کارشناسان و بازرسان سازمان ملل در امر تسلیحات شیمیایی به سوریه مطرح شده است. هم گروه های مسلح نظامی در داخل سوریه و هم دولت سوریه یکدیگر را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در نزاع جاری در این کشور متهم می کنند.
نخست وزیر اردن در این رابطه هم گفت: ما بارها گفته ایم که احتمال درگیری شیمیایی در منطقه را بسیار جدی تلقی می کنیم اما در این بیان هم نگفتیم این جنگ از سوی چه کسی ممکن است آغاز شود که شما بهتر می دانید چه کسی سلاح شیمیایی دارد.
وی افزود: اما رویهم رفته چه این طرف سلاح شیمیایی داشته باشد چه آن طرف بهرحال ممکن است در این جنگ از آن استفاده شود و چون اردن همسایه سوریه است و شماری از آوارگان سوری را در خاک خود پناه داده بنابراین ما از این نزاع احتمالی نگران هستیم .
نخست وزیر اردن افزود: بازرسان و کارشناسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل هم اکنون در داخل خاک سوریه حضور دارند و ما برای نگرانی از وقوع چنین جنگی و برای تامین امنیت شهروندان اردنی به حمایت نیاز داریم.
وی درباره اردوگاه آوارگان سوری الزعتری در داخل خاک اردن گفت: در این اردوگاه هم اکنون بیش از 130 هزار آوراه سوری به سر می برند و اگر جنگی هم بخواهد از این شکل در منطقه روی دهد، یک فاجعه بزرگ انسانی روی خواهد داد.
وی در این باره افزود: هم اکنون نهادهایی از امریکا در داخل خاک اردن حضور دارند که در امر مبارزه با حملات شیمیایی به دولت اردن کمک می کنند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار