مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان با اشاره به این‌که روند عملیات اجرایی سد مراش مطلوب است، از پیشرفت 22 درصدی ساخت این سد خبر داد.






"امیر حمیدنیا" در گفت‌وگو به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه زنجان، با بیان این‌که سد مراش، آب اراضی 4796 هکتار منطقه شهرستان ماه‌نشان را تأمین می‎کند، افزود: آب تنظیمی این سد 46 میلیون مترمکعب در سال بوده و شامل 3 میلیون مترمکعب برای آب‌شرب، 5 میلیون مترمکعب برای صنعت، 32 میلیون متر مکعب بری کشاورزی و 7 میلیون مترمکعب نیز برای حقابه زیست محیطی است.

وی با یادآوری این‌که این سد در 125 کیلومتری جنوب‌غربی زنجان در روستای منطقه انگوران قرار گرفته است، تصریح کرد: اعتبار مصوب امسال برای اجرای این طرح بالغ بر 214 میلیارد ریال بوده که تا پایان سال گذشته اعتباری بالغ بر 337 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین این سد از نوع خاکی غیرهمگن با هسته رسی به ارتفاع 75 متر از پی و حجم مفید مخزن سد 33 میلیون مترمکعب است.

این مقام مسئول در ادامه از تکمیل نواقص سد تالوار تا 22 بهمن امسال خبر داد و اظهار کرد: در قانون بودجه امسال نزدیک به 730 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای استان زنجان پیش‎بینی شده است که در این راستا سال گذشته با پیگیری‎های زیاد موفق به فروش 900 میلیارد ریال اوراق مشارکت در استان زنجان شدیم و این در حالی است که با توجه به گزارش‎های دریافتی از وزارتخانه، درصد فروش اوراق مشارکت در سایر استان‎‏ها پایین بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان با اشاره به این‌که پروژه سد تالوار پروژه عظیمی است که خط اصلی آن شامل 26 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: 200 میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت برای ساخت سد تالوار تزریق شده و 200 میلیارد ریال نیز برای ساخت سد گلابر اختصاص یافته است. /ش
برچسب ها: سدهای ، مراش ، تالوار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.