مدير جهادكشاورزي مهاباد گفت: يكي از كشاورزان اين شهرستان براي نخستين بار در كشور توانست شش تن و ۶۳ كيلوگرم گندم از هر هكتار مزرعه ديم خود برداشت كند.

محمد دمكري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: اين كشاورز موفق كه محمد ابراهيمي نام دارد و از اهالي روستاي كپه كند از دهستان آختاچي غربي است با اين ميزان برداشت، ركورد جديدي در برداشت گندم ديم در كشور را به نام ثبت كرد.

وي اضافه كرد: اين گندمكار پنج هكتار از اراضي ديم خود را زير كشت گندم برده بود كه توانسته است در مجموع ۳۰ تن و ۳۱۵ كيلو گرم گندم برداشت كند.

دمكري اظهار داشت: مزرعه گندم اين كشاورز موفق، توسط كارشناسان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي كيل گيري شده و صحت اين ركورد بي سابقه توسط كارشناسان جهاد كشاورزي استان مورد تاييد قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: اين ميزان عملكرد در واحد سطح در مهاباد در حاليست كه ميانگين برداشت گندم در مزارع ديم اين شهرستان يك تن و ۲۰۰ كيلوگرم است.

دمكري اضافه كرد: اين كشاورز مهابادي با برداشت اين ميزان محصول به عنوان يكي از نامزدهاي كشاورز نمونه استاني و كشوري در سال زراعي جاري معرفي خواهد شد.

دمكري شركت در كلاس هاي ترويج و توجه به توصيه هاي كارشناسان جهادكشاورزي، كشت و برداشت مكانيزه، استفاده درست و به موقع از سموم دفع آفت سن و علف هاي هرز و استفاده درست از انواع كودهاي شيمايي از دلايل موفقيت اين كشاورز عنوان كرد.

در سال زراعي جاري افزون بر ۵۰ هزار هكتار از مزارع ديم و آبي شهرستان مهاباد زير كشت محصول گندم رته است كه پيش بيني مي شود بيش از ۷۵ هزار تن گندم برداشت شود.

شهرستان مهاباد يكي از قطب هاي مهم كشاورزي آذربايجان غربي به شمار مي رود كه همه ساله در سطح كشور داراي دو تا سه نامزد كشاورز نمونه كشوري در زمينه هاي مختلف است./ب

برچسب ها: مهاباد ، کشاورزی ، توسط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.