تمرينات كششي در دوران بارداري موجب انقباضات خوب عضلاني مي شود.

به گزارش گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ نازيلا نقشين كارشناس مامايي در خصوص فواید تمرینات بدنی در دوران بارداري اظهاركرد: در دوران بارداری به علت تغییرات آناتومیک (افزایش حجم رحم) و تغییرات فیزیولوژیک (تغییر در ترشح هورمونهای بدن) بدن زن باردار تحت فشار قرار می‌گیرد و موجب بروز عوارضی چون دردهای مفاصل، کمر درد، پشت درد، مشکلات در سیستم گوارشی، گردش خون، ادراری، ‌ مشکلات ناشی از شل شدن عضلات کف لگن و غيره مي شود.

وي ادامه داد: از طریق تمرینات بدنی که بر پایه حرکات کششی است می‌توان از بروز این عوارض پیشگیری کرد و یا باعث کاهش این مشکلات و مرتفع کردن عوارض ناشی از آن در دراز مدت شد.

نقشينبا اشاره به اين كه تغییرات استاتیک به خصوص در ناحیه ستون فقرات نیاز به تمرینات ماهیچه‌ای در دوران بارداری را افزایش می‌دهد، خاطنرشان كرد: این تمرینات هم نتایج مثبت فیزیکی دارند و هم باعث تمدد اعصاب و ثبات احساسات می‌شوند.

اين كارشناس مامايي عنوان كرد: این تمرین‌ها نه تنها باعث توانای‌های بدنی می‌شود بلکه به همراه تمرینات تنفسی و تن آرامی از طریق تاثیرگذاری روی سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز موجب برقراری هماهنگی قوای جسمی، ذهنی و روانی مي شود و  بدین ترتیب کمک می‌کنند تا فرد دارای رفتار صحیح، تمایلات و برخوردهای مثبت شود.

وي ضمن اشاره به برگزاري كلاس هاي مراقبت در دوران بارداري در محل بيمارستان شهيد صدوقي يزد گفت: حرکات توصیه شده در اين گونه كلاس ها  بر اساس ساختار بدنی زن باردار طراحی شده ا ند، ساده و ملایم هستند باعث تحریک گردش خون و انعطاف پذیری مفاصل می‌شود.

اين كارشناس مامايي مي افزايد: تحقیقات ثابت کرده است که انجام تمرینات در دوران بارداری باعث ایجاد انقباضات خوب عضلانی و کاهش مدت زمان زایمان می‌شود./ح
برچسب ها: بارداری ، ورزش ، عضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار