مشاور استاندار بصره از توافق استانداری‌های خوزستان و بصره برای انجام 24 ساعته فعالیت‌های تجاری و تردد زوار ایرانی و عراقی از مرز شلمچه به عراق خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ محسن عبدالحی در نخستین میزگرد بررسی موانع صادرات ایران به عراق در خوزستان اظهار کرد: در سفر استاندار بصره به عراق در تماس تلفنی مسئولان عراقی با استاندار بصره سهم 5 و یک دهم درصدی صادرات این استان از فروش نفت به 5.5 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به سفر چند روز گذشته استاندار بصره به خوزستان خاطرنشان کرد: بازدید استاندار بصره از استان خوزستان نتایج مثبتی در زمینه خدمات رسانی به مردم دو کشور به ویژه استان‌های خوزستان و بصره در برداشت.

مشاور استاندار بصره خاطرنشان کرد: در این دیدارها با ایجاد کارگروه مشترک برای بررسی نکاتی که پیشتر در سفر به ایران تعیین و مصوب شده بود، موافقت شد.

عبدالحی تصریح کرد: کارگروه‌های اقتصادی و تجاری به همت اتحادیه بازرگانان و تجار و ایرانی و عراقی هر چه زودتر باید تشکیل شود.

وی همچنین از توافق بر سر حضور کنسولگری عراق در کارگروه‌های تجاری و اقتصادی که در خوزستان تشکیل می شود، خبر داد.

وی افزود: در این زمینه توافق برای تشکیل جلسات هفتگی در مرز شلمچه و به صورت ماهانه بین استانداران بصره و خوزستان صورت گرفته است .

مشاور استاندار بصره با اشاره به توافقی مبنی بر صادرات 400 هزار مگاواتی برق از خوزستان به استان بصره تصریح کرد: در رایزنی‌های صورت گرفته 150 هزار مگاوات دیگر به این میزان افزوده شد .

عبدالحی گفت: همچنین میزان 300 هزار مگاوات دیگر تا تابستان سال آینده به این سهم صادرات برق از ایران به بصره افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد : در خصوص دستیابی استان بصره به گاز ایران برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق نیز توافقی بین استانداران خوزستان و بصره صورت گرفت.

عبدالحی از نیاز کشور خود برای بهره مندی از تجارب شرکت‌های ایرانی در ارائه خدمات فنی خبر داد و افزود: با توجه به کسب سهمیه 5.5 درصدی بصره از فروش نفت عراق این مسئله می‌تواند دستاویز خوبی برای حضور شرکت‌های ایرانی در بصره باشد./ع
برچسب ها: فعالیت ، تردد ، شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.