مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: همزمان با هفته دولت سامانه پالایش آنلاین مناطق در منطقه پلنگ دره رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمودعلی رکنی با اشاره به وضعیت زیست بومی منطقه پلنگ دره عنوان کرد: منطقه پلنگ دره دارای زیست بوم و حیات وحش بکری است که با نصب و راه اندازی دوربین آنلاین می‌توان منطقه را به صورت زنده رصد و در صورت نیاز ضبط کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین و به روز در امرحفاظت و صیانت از مناطق تحت مدیریت، به منظور بررسی‌های دقیق و کارشناسی و رصد فعالیت و رفتارشناسی حیات وحش و سایر موارد، اقدامات لازم در خصوص نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین در منطقه حفاظت شده پلنگ‌دره قم انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم اظهار داشت: این سیستم مداربسته آنلاین در مجاورت آبشخور پاسگاه سمندری نصب شده تا ضریب حفاظت منطقه بالا رود و نیز بتوان کارهای علمی و بررسی رفتارشناسی درخصوص حیات وحش منطقه انجام داد.

رکنی در ادامه گفت: استفاده از تکنولوژی روز در امر حفاظت از مناطق و زیست بوم‌های طبیعی بسیار تاثیرگذار است چرا که با استفاده از سیستم آنلاین پالایش ضریب حفاظت از حیات وحش افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این سیستم به مرکز پالایش کنترل سازمان وصل شده که به صورت زنده این منطقه رصد شود و در صورت وجود مشکلی در منطقه سریعا اطلاع رسانی و به وضعیت خبر منطقه رسیدگی شود؛ همچنین رفتار حیوانات تحت نظر قرار گیرد که میتوان این فیلم‌ها را نیز ضبط کرد.

رکنی در پایان افزود: این سامانه آنلاین منطقه پلنگ دره طی هفته گذشته به صورت آزمایشی راه اندازی شده است که همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان رونمایی می‌شود./ب

برچسب ها: قم ، پالایش ، آنلاین ، پلنگ ، دره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.