استاد حوزه علمیه قم گفت: محبت امیرالمومنین علی (ع) به تعبیر پیامبر (ص) همانند آبی است که بر روی آتش گناهان ریخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد دوشنبه شب در جمع زائران حرم حضرت معصومه (ص) در شبستان به روایتی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در عالم خواب حمزه عمومی شهید خویش و جعفر بن ابیطالب پسر عمومی خویش را دید و از ایشان افضل اعمال را پرسید.

وی عنوان کرد: ایشان در پاسخ به پیامبر افضل اعمال در آخرت را سه چیز عنوان کردند و آن سه چیز صلوات بر محمد و آل محمد، آب دادن به تشنگان و محبت امام علی(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: محبت امیرالمومنین علی(ع) به تعبیر پیامبر (ص) همانند آبی است که بر روی آتش گناهان ریخته می‌شود.

فرحزاد یادآور شد: مقدس اردبیلی پس از مرگ در عالم خواب گفته بود من عمل داشتم، اما بازار عمل کساد بود و محبت و ولایت امیرالمومنین نجاتم داد.

وی در ادامه به مسئله آب دادن به تشنگان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهجت می‌فرمود فقط هنگامی که آب می‌نوشید بر امام حسین(ع) سلام نکنید بلکه هر چیزی می‌نوشید به امام حسین(ع) سلام کنید و این کار دارای ثواب بسیار زیادی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آب و غذا دادن به حیوانات از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: اگر انسان برای پرندگان و حیوانات آب یا غذایی مهیا کند مورد هدایت خداوند قرار می‌گیرد.

برچسب ها: قم ، محبت ، علی ، آب ، آتش ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.