نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، خواستار هدفمند و نظام مند کردن مرزهای اقتصادی استان کردستان در راستای شتاب در روند توسعه و رونق اقتصادی استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، علوی  ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان کردستان در تمام زمینه ها را بالا ارزیابی کرد و افزود: وجود مرز رسمی باشماق مریوان و بازارچه های مرزی، پتانسیل بسیار خوبی در جهت تقویت مبادلات تجاری است.

وی افزود : باید با رفع مشکلات موجود در مرزهای اقتصادی استان زمینه را برای فعالیت بیشتر اقتصادی به صورت قانونی فراهم کرد.

وی در ادامه گفت : هم اکنون برخی مشکلات در این مرزها وجود دارد که منجر به بروز مسایل و معضلاتی می شود که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه آمار بیکاری در استان کردسان را حدود 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با وجود منابع طبیعی، معادن و اراضی کشاورزی مرغوب، وجود این تعداد بیکار غیرقابل توجیه است.علوی همچنین به کمبود منابع بانکی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: به این دلیل بانک‌های استان از پرداخت تسهیلات عاجز هسند و از این رو سرمایه گذاری در این استان نیز انجام نمی‌شود.

وی نیاز فعلی استان کردستان را مدیریتی اقتصادی و عمرانی دانست و گفت: کار سیاسی در استان کردستان منفعتی برای مردم ندارد./ز
برچسب ها: مرز ، هدف ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.