خبرگزاري رويترز در گزارشي به نقل از ديپلمات هاي غربي مدعي شد به نظر مي رسد ايران از طريق تبديل کردن بخشي از ذخيره هسته اي اين کشور به سوخت راکتور، جلوي رشد اين ذخاير را گرفته است که اين امر به صورت بالقوه فرصت مذاکرات تهران را با قدرت هاي جهاني افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به ادعاي رويترز، اين ديپلمات ها که جزو ديپلمات هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي هستند مدعي شدند حتي اين احتمال وجود دارد که ايران در ماه هاي اخير روند تبديل گاز اورانيوم را به سوخت تسريع کرده باشد. 

اين ادعا در حالي صورت مي گيرد که ايران خود اعلام کرده است هدف برنامه هسته اي اين کشور فقط توليد برق و استفاده در موارد پزشکي است.

ايران از طريق تبديل کردن گاز اورانيوم به پودر اکسيد که براي سوخت راکتور تحقيقات پزشکي مورد نياز است،‌ ميزان اين ذخاير را پايين تر از سطحي که اسرائيل مدعي است "خط قرمز" است نگه داشته است. 

دکتر روحاني اعلام کرده است روابط ايران را به جهان خارج بهبود و تحريم هاي بين المللي را عليه اين کشور کاهش مي دهد. با اين حال روحاني بر حق ايران در غني سازي اورانيوم تاکيد کرده و دولت ايران نيز اين نکته را مشخص کرده است که در قبال هر گونه توافق براي محدود کردن برنامه غني سازي، اين کشور انتظار دارد بخش عمده اي از تحريم ها رفع  شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار