نبيل فهمي وزير امور خارجه موقت دولت مصر در گفتگوي تلفني با هاله گوراني خبرنگار سي ان ان مدعي شد اين کشور با وجود همه مشکلاتي که با آن روبروست، همچنان در مسير مردمسالاري گام بر مي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سي ان ان ، فهمي که در سودان به سر مي برد درباره اينکه آيا هنوز با توجه همه مسائلي که در روزهاي اخير در مصر روي داده است مي توان گفت اين کشور به سوي مردمسالاري گام بر مي دارد يا نه گفت هر کشوري در مسيري که به سوي مردمسالاري طي مي کند، با موانعي در سر راه خود روبرو مي شود. اوضاع در هفته هاي اخير براي ما بسيار ناراحت کننده است و بايد گفت خونريزي هاي اخير و همه خشونت ها غير قابل قبولند.
وي درباره اينکه آيا هزار کشته در روزهاي اخير فقط يک مانع بر سر راه مردمسالاري به شمار مي آيد گفت مشکلات امنيتي وجود دارد و ما تلاش مي کنيم اين مشکلات را پشت سر بگذاريم. ما در دولت غير نظامي، الزامات و تعهدات خاص خود را داريم و بايد در دو سه ماه آينده قانون اساسي تدوين و بعد از آن نيز انتخابات برگزار شود. بعد از آن است که مي توان گفت مي توان به مسير خود ادامه داد.
وزير امور خارجه موقت مصر درباره احتمال آزادي حسني مبارک گفت البته من جزئيات اين مساله را نمي دانم و نمي توانم نظر خاصي بدهم. در نهايت بايد بگويم در صورتي که قرار باشد حسني مبارک آزاد شود، بايد با تصميم دادگاه مستقل و براساس قانون باشد. 
فهمي درباره کناره گيري البرادعي گفت پيش از همه بايد بگويم که البرادعي درباره علت کناره گيري خود توضيح داد و من نمي خواهم در اين خصوص نظري بدهم. در کنار اين بايد اين را نيز در نظر داشته باشيم که تصميم براي استفاده از نيروهاي امنيتي و پليس براي مداخله در اوضاع تصميمي دشوار به شمار مي آيد.
وي با متهم کردن تظاهر کنندگان مخالف نظاميان به استفاده از سلاح عليه نيروهاي امنيتي گفت اينها اقداماتي هستند که کشور را با خطر روبرو و زندگي مردم را مختل مي کنند. در نهايت وظيفه دولت تامين امنيت و يافتن راه حلي مبتني بر مذاکره است.
برچسب ها: بین الملل ، فهمی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار