دولت جدید که به هیچ یک از اهالی فرهنگ و هنر بی احترامی نکرده، دولتی فرهنگ مدار است و می خواهد حرمت از بین رفته هنرمندان را به آن ها بازگرداند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست مدیریت جدید هنری و درخواست های هنرمندان از دولت جدید امشب در تالار امیر خانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این نشست امیر سقراطی از اعضای مجلیه "تندیس" گفت: هنرمندان از دولت جدید می خواهند که یکسری زیرساخت ها را فراهم کند و البته از یکسری از دخالت ها هم پرهیز کند.

وی افزود: این امید وجود دارد که دولت آینده تعاملی بین فرهنگیان داشته باشد و البته این نگرانی هم وجود دارد که این ساخت و کارها مخدوش شود یا نه.(فعالیت های بخش های مختلف ازجمله مجلات)

سقراطی اظهارداشت: امید این را داریم که فضای تعاملی که تابه حال نبوده برقرار شود.

مجتبی موسوی مدیر اداره حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بحث مدیریت فرهنگی اشاره کرد و گفت: نقش فرهنگ در جامعه برهیچ پوشیده نیست، اما متاسفانه در هرجایی که بحث هایی ازجمله بودجه به میان می آید فرهنگ و هنر در اولویت چندم قرار می گیرد.

وی درباره مدیریت در فرهنگ و هنر هم گفت: متولیان فرهنگی نقش خود را در مدیریت کنترلی می دانند نه مدیریت حمایتی.

مدیر اداره حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در دوره هشت ساله اصلاحات هنر شکوفاتر شد و اهالی فرهنگ و هنر بهتر تلاش می کردند.

*رابطه تعاملی میان دولت و هنرمند

وی خاطرنشان کرد: اگر بین دولت و هنرمندان رابطه تعاملی بوجود آید اتفاقات خوبی می تواند در ارتباط با فرهنگ و هنر بیفتد.

وی گفت: در دوره دیگر نیز شاهد قهر هنرمندان بودیم و همچنین عدم حضور آن ها در رویدادهای هنری که به هرحال این دوره ها را سپری کرده ایم و درباره هیچ دوره ای نمی گوییم که موفقیت کامل را داشته ایم و موفق بوده ایم.

موسوی درباره دولت جدید نیز گفت: همه به دولت جدید فعلا امیدواریم چراکه دولت تدبیر و امید است و به نظر می رسد که فرهنگ مدار و به وعده هایش عمل می کند.

مدیر اداره حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران اظهار داشت: هنوز اهالی فرهنگ و هنر امیدوارند که اتفاقات خوبی بیفتد.

*ساختن دیوار بی اعتمادی

موسوی گفت: ساختن دیوار بی اعتمادی از همه چیز راحت تر است وقتی اعتماد تخریب شود بی اعتمادی شکل می گیرد و در دوره ای این اتفاق افتاد و شاهد بودیم که دولت در سمتی و هنرمندان در سمت دیگر بودند.

وی ادامه داد: بزرگترین قهر هنرمندان را در جشنواره تجسمی شاهد بودیم، بنابراین از تجریه هایی که داشتم باید درس بگیریم.

مدیر اداره حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: دولت جدید هنوز بدقولی نکرده است و همچنین هنوز بی احترامی به هیچ یک از اهل فرهنگ و هنر نداشته است، بنابراین همچنان به دولت جدید امیدواریم./ی2

برچسب ها: دولت ، تدبیر ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار