برنامه "ماه عسل" بدون حضور ستاره‌هاي عرصه‌هاي مختلف گلي جريان‌ساز در رسانه زد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نشست نقد و بررسي ويژه برنامه "ماه عسل" ظهر امروز با حضور "احسان عليخاني" مجري و تهيه‌كننده، "شريعت پناهي" مدير گروه اجتماعي شبكه سه سيما "محمدحسين لطيفي" كارگردان در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

"شريعت پناهي" در ابتدا گفت: آنچه كه امسال شما در ماه مبارك رمضان در لحظات قبل از افطار مشاهده كرديد ما برنامه‌ريزي آن را در اواخر سال 91 آغاز كرديم و شايد يكي از دلايل پرمخاطب بودن اين برنامه همين مساله بود .

وي ادامه داد: در انتخاب سوژه‌ها و و محتواي برنامه زحمت زيادي كشيده شد ما سال گذشته در خدمت "احسان عليخاني" نبوديم اما "ماه عسل 92" حاصل زحمات بي‌دريغ وي و دوستانش بود.

وي ادامه داد: در سوژه‌ها و برنامه هاي "ماه عسل" انيد و خودباوري وجود داشت.

"احسان عليخاني" در ابتدا 80 سوژه را معرفي كرد اما با بررسي و برنامه ريزي دقيق 30 سوژه به ماه عسل رسيد.

"شريعت پناهي" دليل اجراي "عليخاني" در سال‌هاي زوج را اينگونه عنوان كرد: كا علاقمند به اجرا "عليخاني" در برنامه "ماه عسل" به طور همه ساله بوديم ولي وجود برخي حواشي حتي خارج از سازمان سبب شد تا سازمان تصميم بگيرد تا براي مدت كوتاهي از "عليخاني" استفاده نشود.
وي تصريح كرد: متايفانه درباره برخي از مجريان اين حواشي وجود دارد اما مصلحت انديشي صورت گرفته از جانب گعليخاني" و سازمان "احسان عليخاني" براي مدتي اجرا نداشت.

"احسان عليخاني" در اين نشست گفت: ايده "ماه عسل" ابتدا ما فكر مي كرديم كه اين طرح مورد استقبال واقع شود ولي بعد از پخش چند برنامه اين برنامه مورد توجه مردم قرار گرفت.

وي افزود: ما فكر نمي‌كرديم برنامه‌اي بدون در خطر گرفتن حضور ستاره‌هاي عرصه‌هاي مختلف اينگونه مورد مقبول واقع شود اما گلي "ماه عسل" در عرصه رسانه اين بود كه مي‌شود با خود خود مردم هم برنامه‌اي جذاب تاثير‌گذار و جريان‌ساز ساخت.

وي اظهار داشت: ماه عسل 92 حاصل همه دوستان و همكاران من بود امسال حالمات خيلي خوب بود چرا كه همه افرادي كه در اين برنامه كار مي كنند جنس كاركردنشان شايد به خاطر اتمسفر ماه مبارك رمضان متفاوت است.

وي بيان كرد: از سال 86 همه عواملي كه با " ماه عسل" كار كردند تا به الان با اين مجموعه جدا نشدند.
 
"احسان علیخانی" عنوان کرد: ما به 70 درصد از آنچه قبل از پخش "ماه عسل" پیش بینی می کردیم رسیدیم به قدری این برنامه تماشاگر داشته و قصه ی زندگی آدم ها برایشان خوشایند بود که همین مسئله برای ما خوشحال گسترده است.
 
وی در خصوص اظهار نظارات درباره اینکه "ماه عسل" تلخ است.

همه ی اتفاقات جهان تلخ است و هر اتفاقی لزوما تلخ نیست شاید به طور معمول آدم هایی شبیه من با مواجه شدن با صحنه و قصه ی آدم های ماه عسل تحت تاثیر قرار نگیرند اما برخی ها به شدت متاثر و تحت تاثیر قرار می گیرند اگر با شنیدن  قصه ی یک انسان حالمان تغییر می کند به طور قطع چیزی در قلب شما تحت عنوان وجدان فعالی است.
 
من نگران کسانی هستم که خیلی ساده از این مشکلات می گذرند.

وی اظهار داشت: در برخی از برنامه ها خنده هم وجود داشت قالب ماه عسل به دلیل اینکه قبل از افطار پخش میشود به طور یقین حال مردم در ان لحظات خوب است پس بهترین مجال برای طرح نکات مهم و قابل اهمیت است.
 
"علیخانی" عنوان کرد: در بسیاری از موارد من محکوم به زمخت بودن شدم اما من باید قصه و پایم آن را در دست مخاطب می گذاشتم و به همین دلیل شاید باید احساسات خود را کنترل می کردم.

وی افزود: من مداح قصه ی آدم هایی را انجام دادم که مظلوم واقع شدند و شاید هرگز دیده نشده اند.
 
"علیخانی" در خصوص دکور برنامه بیان کرد: ماه عسل 90 ایده ساده ای داشتیم که بیشتر شبیه صحنه تئاتر بود چراکه پرده ای باز می شد پس از بیان قصه ی آدم ها دوباره این پرده بسته می شد.

وی ادامه داد: سال 92 با فضایی که در اختیار داشتیم همه چیز را خودمان ساختیم و آنچه برایمان مهم بود علی قانع آن را اجرا کرد.
 
وی تصریح کرد: سعی کردیم تنوع رنگ در دکور وجود نداشته باشد تا تمرکز مخاطب به هم نخورد و فضا به گونه ای بود که مهمان به غیر از من چیزی را نمی دید.

پس یک كليپ از پیدا شدن محمد طاهاي  7 ماه در نشست پخش شد و پس از آن احسان علیخانی مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
محمد حسین لطیفی(کارگردان) در این نشست گفت: جا دارد تا از زحمات "احسان علیخانی" تشکر کنم احسان کارگردان قصه های روی صحنه را به خوبی و به طور رئال انجام می دهد که این جای تقدیر دارد.

وی افزود: احسان باید قدردان خداوند باشد چراکه این جوهر ذاتی را در اختیار او قرار داده است.

"علیخانی" اظهار داشت: از حسن سلیقه ی دوستان و محمد حسین لطیفی تشکر می کنم.

وی افزود: سادگی و صمیمیت "لطیفی" به قدری گیرا و جذاب است که کار را سهل می کند ما عادت داریم موضوعات ساده را پیچیده کنیم که فهم آن برایمان سخت باشد ولی "لطیفی" اثبات کرده که موضوعات پیچیده را به شدت ساده بازگو می کند من در برنامه ماه عسل به بزرگترهای خودم درس پس داده ام./ص


برچسب ها: علیخانی ، ماه ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار