فعال انقلابی بحرین گفت: کشتار مردم به روش‌هاي وحشيانه یکی از جرائم آل خلیفه است؛ تجاوز جنسی توسط عمال آل خليفه بسیار زیاد شده و ما به خاطر شرف و کرامت مردم که آل خلیفه روی زمین ریخت، در این‌باره زیاد حرف نمی‌زنیم، این تجاوزها در مورد تعداد زیادی از زنان و حتی علمای دین صورت گرفته است ...

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، منطقه خلیج فارس به عنوان مهم‌ترین منطقه استراتژیک دنیا و قلب جهان شناخته شده که قدرت‌های جهانی همواره چشم طمع به آن داشته‌اند.

در این منطقه، چندین کشور دارای حکومت‌های مستبد‌انه و كاملا ديكتاتوري وابسته به آمریکا و انگلیس به صورت خاندانی و موروثی هستند.

"بحرین" از جمله این سرزمین‌هاست که در سال 1350 با خیانت "محمد رضا پهلوی" از ایران جدا و به انگلیسی‌ها داده شد تا از طرف آن‌ها خاندان آل خلیفه بر این سرزمین حکومت کنند.

مردم مسلمان بحرین اعم از شیعه و سنی با وجود جمعیت کم این کشور از جمله انقلابی‌ترین مردمان منطقه بوده‌اند که در موج بیداری اسلامی در 3 سال اخیر رشادت‌ها و حماسه‌های بزرگی را در مبارزه علیه رژیم دیکتاتوری و جنایتکار آل خلیفه آفریده‌اند.

از ابتدای انقلاب و بیداری اسلامی بحرین تاکنون، ائتلاف "جوانان 14 فوریه" هدایت تظاهرات انقلابی را بر عهده داشته‌اند.


اخیراً موج انقلاب بحرین شدت یافته و با عنوان "طوفان تمرّد" سراسر این سرزمین شاهد قیام جوانان، زنان و مردم انقلابی بحرین است.

براي بررسي آخرين وضعيت و تحولات انقلاب مردم مظلوم و بي‌پناه بحرين، باشگاه خبرنگاران مصاحبه‌ای تفصیلی را با "راشد الراشد" از فعالان انقلابی بحرین ترتیب داده است كه در ادامه مشروح اين گفتگو آمده است:



باشگاه خبرنگاران: عمده خواسته‌هاي انقلابيون بحرين چيست؟
 
راشد الراشد: عمده خواسته مردم و ائتلاف "جوانان 14 فوريه"، سرنگوني آل خليفه بوده است. از سوی دیگر، ارتش عربستان سعودي و سپر "الجزيره" براي سركوب مردم به بحرين آمدند و مردم بحرين و جنبش‌‌هاي سياسي از رژيم استبدادي و ديكتاتوري آل خلیفه خسته شدند.

سال‌ها تلاش براي اصلاح آل خليفه جواب نداد؛ تا قبل از 14 فوريه 2010 كسي از سرنگوني آل خليفه سخن نگفت اما بعد از اینکه رهبران جنبش‌هاي سياسي و مردم بحرين از رژيم ديكتاتوري آل خليفه به طور كلي خسته شدند، براي سرنگوني اين رژيم تلاش كرده‌ و شعارهاي "الشعب يريد اسقاط النظام" و "يسقط حمد" سردادند، مانند شما که در ايران گفتيد "مرگ بر شاه".

عمده خواسته‌های مردم بحرین همین است، بنابراين همچنان در صحنه انقلاب حضور دارند.

 
باشگاه خبرنگاران: شيوه‌هاي سركوب آل خليفه در مواجهه با انقلابيون چيست؟ دستگيري‌ها و شكنجه‌هاي انقلابيون در زندان‌ها چگونه انجام مي‌شود؟

راشد الراشد: مسلسل اجرايي آل خليفه ضد انقلابيون با آوردن ارتش "سپر جزيره" يعني ارتش عربستان سعودي برای كشتن مردم در خيابان‌ها اقدام کرده است.

براي اولين بار در جهان، جنايات عليه زنان به اين كيفيتی كه آل خليفه انجام داد، صورت گرفت. حتي برادران فلسطيني گفته‌اند كه ما در زندان‌هاي اسرائيل، 45 زندانی زن داريم و اين‌گونه در سازمان‌هاي بين‌المللي حرف مي‌زنيم. در حالی‌که ما در بحرين بيش از 200 زن در زندان‌هاي آل خليفه داريم. مردم بحرين بعد از سه سال براي هدف انقلابی خود، از آل خليفه و سپر جزيره و ارتش عربستان سعودي، نمي‌ترسند.

 

آل خليفه به طور وحشتناكي در ميدان "لوءلوء" قتل‌ عام صورت داد. آن‌ها با "شوذن" که نام گلوله‌هاي ساچمه‌اي است و گازهاي شيميايي ممنوعه، مردم را سركوب مي‌كنند اما مردم همچنان به خيابان‌ها مي‌آيند.

در حال حاضر، هزاران نفر بحرینی توسط گلوله‌هاي ساچمه‌اي، تمام بدن و صورتشان سوراخ سوراخ شده است. بیش از 10 نفر داريم كه چشم آن‌ها به خاطر اينكه گلوله به طور مستقيم اصابت كرده، از جا درآمده است.

 
باشگاه خبرنگاران: نقش زنان در انقلاب بحرين چگونه است و نيروهاي امنيتي بحرين چه برخوردي با زنان انقلابي داشته‌اند؟
 

راشد الراشد: بدون شركت زنان با اين كيفيت كه در انقلاب بحرين صورت گرفت، انقلاب ما خاموش مي‌شد. زنان بحرين از 14 فوريه 2010 تا به امروز در جلوي جوان‌هاي بحرين حضور داشته‌ و از آنان حمایت کرده‌اند.

آل خليفه و آل سعود بيمارستان‌هاي بحرين را بسته‌اند و زخمي‌ها نمي‌توانند به بيمارستان‌ بروند، بنابراين زنان بحرينی اين زخمي‌ها را از خيابان‌ به خانه‌ آورده، مداوا و معالجه مي‌كنند و از سوی دگر نیز در مبارزات سياسي و انقلابی و كنفرانس‌هاي بين‌المللي شركت و سخنراني مي‌كنند.

 
 
"مريم خواجه" كه در صحنه حقوق بين‌الملل حضور یافته و " آيات‌القرمزي" و تعداد زيادي از زنان با حجاب شرعي كامل در انقلاب شركت مي‌كنند و این تأثير مهمي در انقلاب دارد.

اين انقلاب بدون زنان در كشور ما به جایی نمی‌رسید؛ به دليل جمعيت کم بحرین که يك ميليون نفر است، اگر زنان در انقلاب شركت نمي‌كردند، تعداد انقلابیون بسیار كم مي‌شد و دیگر نمي‌توانستيم به آن انقلاب بگوييم.

شركت زنان شايد از مردان بحرين هم بيشتر باشد، زنان با حجاب شرعي كامل در انقلاب شركت مي‌كنند و تصاویر تظاهرات نیز اين‌ را ثابت می‌کند.

 
باشگاه خبرنگاران: علت سانسور اخبار جنايات آل خليفه در بحرين توسط رسانه‌هاي غربي چيست؟
 
راشد الراشد: آمريكايي‌ها نمي‌خواهند دموكراسي در محدوده كشورهاي خليج فارس وجود داشته باشد. این كشورها در سراسر جهان، تنها کشورهایی هستند که نه رژيم دموكراتيك ندارند، نه پارلمان‌ و نه قانون اساسي؛ فقط شيخ نشيني‌ها اين‌گونه هستند.

هيچ جاي دنيا اين‌طور نيست. در رژيم‌هاي ديگر به اين شكل نيست كه كشور به شكل مملكت خصوصي یک خانواده درآید.

آمريكايي‌ها به خاطر نفت و اهميت استراتژيك منطقه براي آن‌ها نمي‌خواهند كشورها استقلال داشته باشند. به  همين علت، آمريكايي‌ها  به ارتش عربستان چراغ سبز نشان دادند كه داخل بحرين بيايند.

هیچ کشوری بدون مجوز شوراي امنيت نمي‌تواند به كشوری ديگر لشگركشي كند. ايران به آمريكا اعلام کرد كه چرا به ارتش عربستان اجازه مي‌دهيد وارد بحرین شود؟ بدین ترتیب هر كشوري كه قدرت دارد مي‌تواند در كشوری ديگر دخالت کند. آمريكايي‌ها براي اين سؤال، جوابی ندارند.

اين مسائل بدین علت است كه آمريكايي‌ها آمادگي دموكراسي در اين منطقه را به خاطر نفت و موقعیت استراتژيك آن ندارند. آن‌ها بعد از صبر مردم بحرين در اين سه سال، نقشه‌ای را تهيه كردند كه چگونه مصالح و منافع خود را حفظ کنند.

آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها علیرغم اینکه با آل خليفه و آل سعود دوست هستند، هيچ مشكلي با این موضوع  ندارند كه چه كسي برسر كارمي‌آيد، اما منافع آن‌ها ایجاب می‌کند کشورهایی مانند بحرین استقلال يا دموكراسي حقيقي و روابطی خوب با نظام‌های سیاسی مستقل مانند جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند. 

غربی‌ها همواره ادعای حمایت از دموكراسي در جهان و حقوق بشر را دارند، اما رابطه دوستانه آن‌ها با آل خلیفه در شرایطی‌که انقلاب ما مشروعيت این رژیم را از بين برده‌، مصداق دروغ گويي آمریکا و غرب است و با دموكراسي تناقض دارد.

 
 
باشگاه خبرنگاران: نقش رژیم عربستان سعودی در سرکوب انقلابیون بحرین در همراهی با‌ آل خلیفه چگونه قابل ارزیابی است؟
 
راشد الراشد: حضور سعودی‌ها در بحرین به جایی نرسیده و اهداف آن‌ها فشل شده و آن‌ها سه سال است که نتوانسته‌اند حرکت مردم و انقلاب در بحرین را خاموش کنند و هنوز مردم در صحنه و خیابان‌ها حضور دارند.
 
مردم بحرین تحت فشار عربستان سعودی هستند. ارتش امارات، ارتش قطر و سپر الجزیره هم هستند. اما هر روز جریان‌های انقلابی و مردم بحرین به خیابان‌ها می‌آیند و این ارتش‌ها سه سال است که نتوانسته‌اند مردم را از صحنه بیرون کنند.

هنوز جوانان انقلابی بحرین به طور فعال در صحنه حاضر هستند، لذا ارتش عربستان و "سپر الجزیره" باید به کشورهای خود برگردند، بدون اینکه اهداف آن‌ها تحقق یافته باشد.

 
با وجود خون‌های پاک شهیدان، جوان‌های انقلابی نمی‌توانند از میانه راه برگردند، لذا به مبارزات خود ادامه داده و دست دشمنان مردم خالی مانده است. تا بیست سال هم طول بکشد، جوانان و مردم بحرین این وضع را تحمل نمی‌کنند.

مردم در همه جهان به طور آزادانه حرف خود را می‌زنند، بنابراین رژیم مستبد و دیکتاتوری آل خلیفه و ارتش عربستان سعودی تا چه زمانی می توانند در بحرین بمانند؟ حتی آمریکایی‌ها نیز متوجه خطرات این وضع هستند.


باشگاه خبرنگاران: آیا با سرکوب انقلابیون بحرین توسط آل سعود و آل خلیفه، انقلابیون از خواسته‌های خود منصرف شده‌اند؟
 
راشد الراشد: خیر، به هیچ وجه. به دلیل اینکه تازه "طوفان تمرّد" آغاز و این حرکت تندتر شده، لذا ارتش عربستان سعودی بیشتر با قدرت انقلاب بحرین مواجه شده و از انقلابیون بحرین می‌ترسد.
 
مزدوران‌ آل خلیفه از کشورهای مختلفی مانند پاکستان، اردن، یمن، مصر، سوریه و بنگلادش به بحرین آورده شده‌اند، اما مردم بحرین نمی‌ترسند و همچنان در صحنه انقلاب و خیابان‌ها حضور دارند.

 
باشگاه خبرنگاران: چه موارد عینی از جنایات آل خلیفه سراغ دارید؟
 
راشد الراشد: بیش از 200 شهید، بیش از 500 زن که به زندان افتادند و هزاران نفر که به خارج از بحرین تبعید شده و در انگلیس، آلمان، ایران، عراق و لبنان حضور داشته و حق بازگشت به بحرین را ندارند، از جمله این جنایت‌هاست. جوان‌های انقلابی نیز به طور مخفیانه در داخل بحرین حضور داشته و حق سفر و خروج از کشور را به شکل علنی ندارند.

هزاران نفر با گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده و صدها نفر به خاطر انقلاب به طور دائمی از دست‌ها، پاها و چشمان خود محروم شده‌اند.  هزاران نفر نیز از سوی آل خلیفه از کار محروم شده و ارزاق آن‌ها قطع گشته است.
 

بیشتر جرائم آل خلیفه مربوط به نقض حقوق بشر و فراهم آوردن سرکوب مردم توسط ارتش عربستان سعودی و از دست رفتن استقلال بحرین بوده است، ضمن اینکه ما قانون اساسی نیز نداریم.

کشتار مردم به این طریق یکی از جرائم آل خلیفه است. تجاوز جنسی نیز بسیار زیاد شده و ما به خاطر شرف و کرامت مردم که آل خلیفه روی زمین ریخت، در این‌باره زیاد حرف نمی‌زنیم. این تجاوزها در مورد تعداد زیادی از زنان و حتی علمای دین صورت گرفته است.
 

یکی از علمای دین که از زندان بیرون آمده، گفته ده‌ها بار عمل تجاوز را بر روی او انجام داده‌اند و این هتک حرمت به خاطر روحانی بودن او بوده است.

 
باشگاه خبرنگاران: همکاری آل خلیفه با آمریکا در سرکوب و کشتار مردم بحرین چگونه است؟
 
راشد الراشد
: ما مطمئن هستیم که ارتش عربستان سعودی و سپر الجزیره نمی‌توانند بدون چراغ سبز آمریکا، تانک‌ها و سربازانشان را به این شکل و بدون مجوز شورای امنیت در بحرین دخالت دهند، زیرا پایگاه پنجم دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه در بحرین قرار دارد.
 
یکی از بدترین چالش‌های انقلاب بحرین، دخالت آمریکایی‌ها در کشورمان است. با توجه به وجود پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین، آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خود از آل خلیفه حمایت می‌کنند تا بحرین مانند عراق و افغانستان از دستشان نرود.
 
البته آمریکایی‌ها این آمادگی را دارند که بعد از سرنگونی آل خلیفه با نیروهای جدید در حکومت هماهنگ شوند. آن‌ها فعلاً نمی‌خواهند آل خلیفه سرنگون شود، اما شروع به گفتگو با نیروهای سیاسی بحرینی کرده‌اند.

نتیجه این گفتگوها معلوم نیست. شاید آمریکایی‌ها با آل خلیفه خداحافظی کنند و بگویند بای بای! یعنی وقت شما تمام شد و باید از بحرین به جای دیگری بروید، تاریخ مصرف شما تمام شد، لذا هر لحظه شاید فردا، ماه آینده، دو ماه یا شش ماه یا یک‌سال بعد، آل خلیفه سرنگون شود.
 
به هر حال، مردم بحرین در خیابان‌ها انقلاب را ادامه می‌دهند و ما مطمئن هستیم که آل خلیفه نمی‌ماند.

 
باشگاه خبرنگاران: رژیم صهیونیستی نیز در قضیه بحرین نقش دارد؟
 
راشد الراشد: وقتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در بحرین به خاطر شرایط استراتژیک خلیج فارس به طور جدی حضور دارند، به معنای این است که حمایت رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.

ما می‌دانیم که آمریکایی‌ها به وسیله سربازان خود نمی‌جنگند بلکه با استفاده از سربازان دیگران می‌جنگند؛ در بحرین نیز به همین خاطر به ارتش عربستان سعودی اجازه دخالت داده‌اند تا آمریکایی‌ها نیازی به اعزام مستقیم نیروهای خود به معرکه نداشته باشند. اگرچه پایگاه پنجم دریایی آن‌ها نیز در بحرین است.

گفتگو از: محمدحسن عبدي مطلق

انتهای پیام/
برچسب ها: راشد ، بحرین ، خلیفه ، حمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد احمدی
۱۵:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
با سلام درخصوص مصاحبه راشد الراشد باید به استحضار برسانم که مردان بحرینی اگر شرف داشتند اجازه نمیدادند زنانشان درتظاهرات شرکت کنند هیچ چیز بالاتر ازناموس یک کشور نیست ایشان میگویند شرافت مااجازه نمیدهد دررابطه باتجاوز به زنانمان صحبت کنیم دستور صریح اسلام است که زنان نباید بین مردان حضور یابند چه درخیابانها یاحتی کوچه وبازار جهاد باکفاروظالمان بعهده مردان است کمااینکه درصدراسلام هم همینطور بوده اگر بنا باشد زنان درتظاهرات این چنینی شرکت کنند معلوم است بعد ازبازداشت برسرآنان چه خواهند آوردزنان بحرین باید بدانند رژیم آل خلیفه غیر از رژیم شاه درایران است چراکه حکومت ایران شیعی است ولی حکومت بحرین سنی ونشات گرفته ازوهابیون است خودمردان بحرینی به تنهایی میتوانند جلوی این رژیم سفاک رابگیرند من بسیارمتاسفم از سکوت علمای اعلام که دراین خصوص سکوت کرده وحاضر شده اند ناموس زنان بحرینی به بادبرود وخودزنان بحرینی وحتی شوهرانشان باید غیرت ناموسی داشته باشند واجازه ندهند زنانشان بیرون بیایند اگر خدای نکرده به یکی ازاین زنان تجاوز شود که شده است شوهر این زن چگونه میتواند درجامعه سرش رابالا بگیرد به چه چیز باید افتخار کند به بی ناموسی زنش زنی که عمدا به خیابان مِی آید ومیداند درصورت دستگیری احتمال تجاوز به اومیرود چراباید خود را درمعرض خطر قرار دهد اینجانب باتوجه به آیات قرآن ووظیفه شرعی ودینی ودرراستای امربه معروف و نهی ازمنکر این سخنان رابه عرض رساندم وخوشحالم که پیش خداوند اجرخودراخواهم گرفت درضمن دراحادیث شریف ازائمه اطهار نقل شده است اگرآبرویتان درخطر باشد به خصوص مسائل ناموسی دست به کارنسجیده نزنید درصدر اسلام تمامی جنگهای رسول الله (ص) براین امراستوار بوده وزنان درجنگ شرکت نداشتند بهترین دلیل آن هم اسارت زن درجنگ واحتمال تجاوز به وی میرفته است باتشکر
آخرین اخبار