مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمان بر بهسازی منازل فرسوده موجود در شهر کرمان، قبل از فرا رسیدن پاییز و بارش‌های زمستانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدرضا عسکری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان کرمان، خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد خانه‌های خشت و گلی و کم مقاومت در شهر کرمان بسیار زیاد است و این باعث می شود در اثر بارندگی در فصل پاییز و زمستان دچار مشکل ‌شوند.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده کرمان تعداد قابل توجهی خانه‌ فرسوده و ناایمن به چشم می‌خورد، تصریح کرد: صاحبان منازل یاد شده، آنها را به افاغنه اجاره داده‌اند و به همین دلیل دست به بهسازی منازل خود نمی‌زنند.

عسکری با اشاره به زلزله خیز بودن استان کرمان، تصریح کرد: وقوع یک زلزله با شدت کم، در بافت فرسوده و منازل واقع در آن، خسارات فراوانی به وجود می آورد.

عسکری با تأکید بر اینکه احیای بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها می‌تواند از پیامدهای ناگوار زلزله و خسارات جانی و مالی ناشی از آن بکاهد، خاطرنشان کرد: با احیای بافت فرسوده موجود در شهر کرمان، ظرفیت سکونت برای 900 هزار نفر مهیا می شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمان با اشاره به لزوم تشخیص منازلی که در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند، یادآور شد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق، سازمان بهسازی و نوسازی شهر کرمان و شرکت عمران و مسکن سازان استان از واقع بودن منزل خود در بافت فرسوده آگاه شوند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.